Ni med hund, skillnad i beteende?
Tänkte höra lite med er som har hundar, om ni märkte någon skillnad på dem innan ni fick erat plus eller strax efter? Jag är själv på BIM+3 idag och det finns några tecken där som tyder på att det nog tog sig denna gången, men inget plus på stickan ännu. Vi har två hundar, en tik på 15 veckor och en hane på 17 månader. Har nu börjat märka en ändring i beteendet på hanen. Ända sedan han kom ur valpstadiet har han mer och mer blivit en hussehund och gärna varit nära honom. Men nu för ca 1½ vecka sedan har han mer och mer dragits till mig. Tidigare sov han alltid vid husse på nätterna, nu på senare ska han ligga så jag antingen håller om honom eller nere vid fötterna. Ibland har han fått för sig att han ska sitta i knä på mig, vilket går i och med att han väger ca 17kg. Idag tog dock priset. Vi var över till hans bästa kompis för lek och normalt sett leker dessa två tills de stupar! Men idag lekte han bara med honom i ca 5-10 minuter, sen skulle han upp i knäet på mig och sitta eller ligga där. Så höll han på i ca 50 minuter. Till saken hör att han är en väldigt känslig och lyhörd kille. Jag ska kanske inte tolka in alltför mycket i detta, men det får mig ändå att fundera lite.
jag har hört hundar som reagerat kraftigt vid graviditet osv, kan vara för han känner en annan doft som du utsöndrar eller nått..
Kan mycket väl stämma!
En bekant vars pitbull hane blev helt alonulnda vid gradivitet och efter detta. Han blev mer vaktig och avvaktande mot nya människor. Nu är han bra igen och deras son är 1år, de tog ett tag innan de släppte, men va ja har förstått de så är de vanligt vid dessa raser bli mer vaktiga och ändrat bettende..
(dem hundar jag har gämfört med så har amstaff,staffe pit osv blivit anoluda)
Så ja, de bkir snart ett plus kasnke! =)
Jag undrar hur mina kommer å bli när de e dags för mig/oss
Med tanke på att hundar kan tränas att lukta sig till cancer, så kan de nog säkerligen känna av en graviditet. Sen om det är så i mitt fall, eller om han bara har en knasperiod återstår att se. Skulle i och för sig förklara hur han betedde sig imorse. De håller på och renoverar lägenheter längre bort och han har tidigare inte brytt sig om grävmaskinen. Men idag reste han ragg, sprang några meter emot den (var bra många 100m bort) och skällde som en tok. Sen gick han och "boffade" tills vi kommit, vad han ansåg var, tillräckligt långt bort. Eller så fick han bara lite "spel" då också. 
Hehe dessa hundar, kan ju fortfarande vara sting av spökåldern/tonårsfasoner! Menn ja, han vet ju att de är nått på g, att ni håller på me nått så att säga, men vad vet han ju int eännu höhö.
Men man vet ju inte med dessa hundar, vissa bryr sig, vissa bryr sig inet (visar någonting alls)
Men spännande i allafall, för de e kul å se å höra lisko hur hundar blir. =)
Jag tror absolut att hundar känner av en graviditet! De kan ju lukta sig till nästan allt som händer i våra kroppar :)
Hoppas att det tog för er den här gången!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#4: Absolut att de har spökålder, vilket det lika gärna kan vara. Kan ju inte säga att det skulle bero på graviditet, förrän vi ev får det svart på vitt. Kan lika gärna vara spökålder eller annat. Men blir som sagt lite fundersam ändå. 
#5: Ja, det hoppas vi verkligen på.
Lite coolt egentligen hur mycket de kan känna av, som en annan kanske inte ens tänker på.
Jag har en bekant som fick undvika hundra under hela sin graviditet pga hur hundrana reagerade! hon blev bland annat påhoppas och "biten"8(mer naggad) på av en schäffer i en hiss som gick bananas och en hund slet sig från sin ägare och jagade henne hela vägen från bilen innan hon han smita in i en port..
läskigt de där tycker jag.
Tror absolut hanhundar reagerar på grav. de lär ju vara något med lukten?
Hoppas du plussar snart då NinniH :)
Ja, det lär jag ju upptäcka i sinom tid.
Gjorde ett test idag på BIM+6 (kan ev vara BIM också, beroende på), som visade neg. Men mensen lyser ännu med sin frånvaro. Och för en liten stund sedan kom äldsta vovven och ville sitta i mitt knä igen..
Har en schabrador som jag inte märker något speciellt mer utav mer än att hon kan pussa på magen och ser ut att lyssa på min mage.
Lite mer kelen också ^^
Min amstaff däremot ligger inte längre vid min mage utan vid fötterna, men om hon ligger vid min mage så brukar hon lägga ena örat på magen eller så trycker hon försiktigt nosen mot magen och sniffar åh sen ger den en stor puss x) ser ganska roligt ut när dom gör så ^^ ibland får dom sig en liten spark när dom ligger vid magen och då tittar dom bara på magen som vad vill du? ;)
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Min hund protesterar genom att kissa på soffan och bajsa inomhus, han vägrar bajsa ute när han väl är där oavsett hur långt man går med han, han har varit rumsren ca 10månader och helt plötsligt börjar han bajsa inne o kissa på soffan. samt att han morrar åt min man ibland och visar tänderna. Hunden kan ibland komma o lägga sig på magen o så fort min man kommer nära så morrar han eller börjar skälla. hur vanligt är det. är gravid i vecka 26+0. Hunden är en hanhund också.
Jag tror också att hundar känner av det. Min hund (tik) verkade märka det direkt för hon började vakta mig i princip med en gång. Okända människor fick inte lov att krama mig till exempel och hon var extremt jobbig när hon löpte, aldrig varit med om det innan.
Veckorna innan bebisen kom var hon skitjobbig och pep och gnydde för jämnan, och kvällen innan förlossningen var hon så dryg att jag höll på att bli galen! Halv tolv på kvällen ringde jag mina föräldrar och frågade om de inte kunde ha henne hos dem för jag klarade inte av att höra hennes pip, gnäll och stånkanden längre… Fyra timmar senare startade värkarna. Väl hemma igen med bebis några dagar senare var hunden som vanligt igen.
11# du har den turen att du har dina föräldrar boendes nära mina föräldrar bor 50mil bort.
min hund är inte alls snäll mot barn så frågan är hur det kommer att funka, hunden blev misshandlad utav uppfödarens barn kanske hunden har ett trauma från barn?
men vi får avvakta o se hur det utvecklar sig.
Den här gången var det då "falskt alarm", dvs det var ingen graviditet han kände av. Men hans knäsittarfasoner håller i, så det är mest troligt en fas han kommit in i. 
Våran hund kommer att flytta 50mil ifrån oss, då mina föräldrar tar hand om han under det första halvåret. Eftersom både jag och min man har vart känsliga som små till olika saker då tog vi beslutet att lämna bort hunden tills barnet vuxit lite mer. så våran älskade "gubbe" åker den 24 november ner till mina föräldrar då är det ca 1månad kvar till förlossning. Trots att hunden är en Chineese Crested Powder puff. sk allergifri hund men man vågar inte riskera.
#14 Jag har hört att det är bättre att man blir utsatt för hunden under graviditeten för då blir bebisen van vid "bakterierna", vanligare att en bebis blir allergisk om man inte har husdjur + städar alldeles för ofta (m kemikalier. Det har iaf min barnmorska + bekanta sagt. Men förstår att ni gör så i och med att ni har varit känsliga som små o hoppas att de går bra för er : )
---------------------------------------
Idag när jag kelade med våran ena vovve så lade hon huvudet vid magen när bebisen rörde på sig och hon slickade magen flera gånger ^^ sen så smaskade hon även när hon låg med örat mot magen.
Min andra vovve ser ut som att hon lyssnar på magen :)
Men dom är väldigt rädda om magen, ligger helst inte supernära den men om dom gör det så brukar dom ha ena örat mot magen och våran ena vovve smaskar när den rör sig i magen ^^ hhaha!
största anledningen är ju inte allergi mm. men min hunds agressivitet, han är otroligt svartsjuk och vi båda är rädda för att hunden kan skada barnet. inte värst trevligt om man sitter o ammar barnet och då hoppar en hund också upp i famnen. slår tassarna mot ansiktet mm. han högg tag i min tumme igår. har aldrig hänt tidigare men det närmar sig ju så han blir mer o mer orolig/nervös tror jag. som tur är så var det den tummen jag inte har någon känsel i så jag kände ingenting såg bara att hunden hängde i tummen.
man är alltså mer rädd att hunden skadar barnet än att den får allergi/astma.
Jaha utav ditt inlägg så tog jag det som pga allergi.
förstår att ni e rädda då om barnet om han är så "svartsjuk" .
#16 Jag hade nog inte behållt den hunden, tyvärr =/ Vi har nyligen beslutat att omplacera vår hund och hon är inte aggressiv men visar ändå tydligt hur missnöjd hon är sedan vårt barn kom =(
:) jag hade ingen hund när jag blev gravid med dotter, däremot illrar.Hanillern var vanligtvis lite mer kattlik, kela på sina egna infall osv. Men plötsligt var han precis runt eller på fötterna så man snubblade på honom hela tiden OCH så fort jag var sur på min sambo sprang han dit och nöp honom i fötterna och ilade sedan tillbaka till mig :)