OT: Hjälp oss hitta lägenhet!
Hej alla, i ett desperat försök lägger jag ut detta här.
Säker boende i Uppsala eller närliggande orter. Dock måste vi hyra en hel lägenhet och inte ett rum då vi ska få barn i Mars.
Alla förslag mellan 1-4 rum, 40-100m2, 0-8000 kr/mån är välkomna.
Vi är ett ordningsamt par som flyttar tillbaka till Sverige efter att ha bott i Frankrike ett år. Min fästman har fått jobb på Uppsala Universitet, inom forskning.
Vi är rökfria och rumsrena. Min fästman är vad man kallar pedantisk.
Vi har en liten illerhona som heter Lyssa, också rumsren.
Hör omkring er om det är någon som planerar att hyra ut sin lägenhet inom närmaste tiden. Vi flyttar ner i mitten på november, men har möjlighet att låna gästrummet hos mina föräldrar.
Tack för att jag fick eran uppmärksamhet!
kolla på blocket.se :) där brukar dom lägga ut lite lägenheter.
vet att de är svårt att hitta en lägenhet men de ska nog lösa sig för er också :D
annars ring runt till olika fastigheter som hyr ut.
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
#1 Har kollat blocket i stort sett varje dag :) Dock mest rum till uthyrninng eller bara korttid på typ en månad.. Men det dyker kanske upp något *håller tummarna*
Har stått i kö hos Uppsala hem i tre år, vilket hade varit tillräckligt förra året för att få en lägenhet, men detta år bör man har åtminstonde 4 år.. Om ett år är det väl 5.. Kommer aldrig kunna möta kriterierna ;)
De flest fastighetsbolagen jag har kollat med har kösystem. Så att ställa sig i kö nu kommer ge mig noll i chans ändå.. :/
Vi hade samma problem. tills det vände fick bostad på Telge Bostäder i Södertälje. Det vände för bara 1 vecka sedan. flyttar 1 nov tillsammans med min man till Södertälje sen är det bara ca 1mån kvar till barnet kommer :)
Vi har bott ihop sen ett år tillbaka men vi insåg att 20kvm blev för litet för oss när vi fick reda på att jag är gravid och kommer att få barn i december. Fick en 1:a på 40kvm känns skönt att flytta :)
Ja det kommer ju att vänta :)
men fortsätt att ringa olika bolag m.m. och googla lite på hur du hittar några fastigheter som hyr ut.
jag fick tips utav en kompis och hade en sådan tur att det precis kom in en 3a på 75kvm nära stationen i åstorp ;) vilket behövs om min sambo får fast jobb i helsingborg eftersom jag vill plugga efter mammaledigheten :) så det kommer lösa sig, har letat sedan juli efter en lägenhet och vi får vårat 1 januari då den ska total renoveras och våran lilla bebis är beräknad den sista januari.
men hör jag något i trakterna där uppe så ska jag hojta till ^^
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Problemet här uppe stockholm/uppsala området är att folk vill ha 3 månadshyror i deposition. dvs om hyran ligger på 7000kr/mån då vill de ha 21000 plus 7000 dvs 28000kr första månaden. Helt sjukt.
#5 Ja jag har märkt det! Sen när liksom? Jag har sökt lägenhet förut för bara 2-3 år sedan och då var det aldrig snack om deposits.. Rena rånet ju..
Vi betalade en två månader förskott på lägenheten här, och nu när vi flyttar ut är det meningen att vi ska ha två fria månader, dock har hyresvärden försökt med att vi ska få tillbaka dem efter vi flyttat, men vi sa rakt ut nej till det.. Han är inte alls pålitlig..

Kollat i områden runt omkring som ni kan flytta till inledningsvis? Har kört sträckan Västerås-Uppsala-Arlanda några gånger nu och det är ganska fint längst med vägen :) Visst är det en bit att pendla men om ni har bråttom.
#7 Så länge det är goda buss/tåg förbindelser, då vi inte har varken bil eller körkort ;) Vi kikar på allt just nu, får se om något dyker upp snart. Kan vara så att Universitetet har lägenheter för deras anställda.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En kompis till mig flyttade för ett par månader sen upp till Stockholm med sin familj. Och för att hitta lägenhet startade hon en grupp på Facebook! Jag är inte helt säker på att hon hittade lägenheten genom just den gruppen. Men jag vet att dom fick en hel del tips från vänners vänner osv! Det kan vara ett tips!
#9 Jo jag märkte att endel människor har gjort så :) Lite kul idé, men jag tror vi hittar något tillslut iaf. Tack för tipsen :)