Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 5819 ggr
Anki-Egerbrandt
0

När fick ni bristningar?

Hej.

Jag väntar mitt första barn och det ska bli superduperkul med en liten bebis att pyssla om. Min sambo och jag längtar så vi spricker och nästan varje kväll så har min sambo "pappatid" med bebisen då han smörjer min mage med babyolja!!!! Väldigt mysigt! :)

Jag är i vecka 37 nu och har ännu inte fått några bristningar…. då jag har en hel del på låren och brösten sedan tonåren så förväntade jag mig att hela magen skulle vara full av bristningar nu….men icke!

Ni som har fått bristninger av er graviditet….när kom dom? Hur vanligt är det att man inte får några alls? Kan babyoljan ha betydelse för att slippa bristningarna eller har det bara med hormoner att göra?

Tacksam för svar!

MvH / Anki

Tina-A
0

Jag fick inga alls på magen, men några små prickar på låren. Smörjde mig aldrig med någonting och gick 8 dagar över tiden, men det gick bra ändå. Jag tror att har man "anlag" för att få bristningar så får man det oavsett hur mycket man kämpar emot..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

OolssonxD
0

jag fick det i v 39 och gick till v41+1 jag har anlag för det o smörjade ibörjan men  inte i slutet tränkte har jag inte fått ännu så lär jag inte få sen heller, men det fick jag ändå

Minicole
0

Jag är i vecka 39 nu och ska snittas på tis. Har ännu inte fått några alls och håller alla tummar jag har för att det inte ska komma nu sista tiden. Har använt weledas olja mot bristningar och när den tog slut köpte jag cocoa butter från bodyshop. Men jag vet inte om det har med det att göra. Mamma har lite på låren men inget på magen så det kan nog vara ärftligt som flera säger. Håller tummarna för att du ska slippa :)

OolssonxD
0

#3 snittas?? :O kan du itne föda vanligt?

Anki-Egerbrandt
0

Tack för era svar! Antar att jag får vänta och se om dom kommer!!! :) Men min sambo får fortsätta olja in magen så mycket han vill, det är ju bara mysigt! :)

Minicole
0

#4 nej jag kan tyvärr inte det. Min lilla bebis vill inte lägga sig åt rätt håll :(

OolssonxD
0

#5 det är super mysigt ju :)

#6 usch har dom testat vändningsförsök?? hoppa det går bra

[Theriss]
0

Jag fick på magen i v 39 som ser ut precis som min mammas.

Anki-Egerbrandt
0

Är i vecka 39 nu och än så länge kan jag inte hitta några bristningar…. :) Min syster fick bristningar under själva förlossningen, haha så det är ju aldrig för sent! :P

[Theriss]
0

Nä man kan få efter också =P

Anki-Egerbrandt
0

Nu är hon här! Och faktiskt inga bristningar…. tror ni att jag kan ha klarat mig då?

I så fall tackar jag min sambo för babyolje assagen om kvällarna!

smurfan-13
0

inga bristningar blev det här. liten föddes 13 sept i v 41+0 och jag smörjde inte magen mer än m vanlig kroppslotion efter dusch

Anki-Egerbrandt
0

#11 Grattis till den lille!!! Så att vara noga med att smörja in våra magar kankse inte var så dumt ändå! Skrattande

[Theriss]
0

Tja jag smörjde mig också (har alltid gjort det för att unvika att bli torr som jag lätt kan bli)… som sagt tror inte att man kan undvika bristningar på grund av att man smörjer. Men slipper man dem är det ju bara att vara glad för det =)

Och grattis till era bebisar =)

Anki-Egerbrandt
0

#14 Tack så mycket! :) Nä, det kanske inte hjälper…men jag tror säkert att det kan underlätta för huden att tänja sig om den är mjuk och smidig. :)

Upptäckte i går, 6 dagar efter förlossningen, att jag fått 4 små bristningar precis under naveln…. så jag klarade mig inte ändå. Kom dock på mig själv att jag smålog när jag såg dom och känner nu att dom finns där som ett litet minne av den underbaraste dagen i mitt liv. :)

Anterrabae
0

Jag smörjde och brast som 17! Tungan ute Helt randig. men så vet jag sen tidigare att jag är bristningsbenägen.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Tane
0

har inte fått några bristningar än och är i vecka 28 :) men det är ju tid kvar så kanske det kommer bristningar eller så kommer det inte alls några

Anki-Egerbrandt
0

Jag trodde verkligen att jag hade klarat mig… men som sagt, fick mina bristninger 6 dagar efter förlossningen! Inte mycket dock. Glad

smurfan-13
1

Magen klarade sig, men jag har fått små bristningar på båda brösten nu såg jag här om dagen. Så kan det bli när man är en mjölkkossa :P (På neo fick jag höra flera gånger varje dag hur mkt mjölk jag hade! pumpade ur till sonen som sondmatades nämligen)