Gravid iFokus

Gravid

Etikett: hälsa
Läst 3355 ggr
[Theriss]
0

Foglossning och sjukskrivning

En sak jag funderar på är varför vissa med svår foglossning blir sjukskrivna 100% men inte andra som får "nöja" sig med 50% och i värsta fall inget alls? Försäkringskassan har ju en mall för det, men trots det så är det så olika. Varför är det så? Det verkar heller inte spela någon roll vad man har för jobb.

Mitralis
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tror att de har lite oklara rutiner och det är olyckligt för det ska ju vara lika för alla.

Tina-A
0

Jag tror som #1. Och vill man bli sjukskriven får man nog dra på rejält om hur jobbigt det är. Tyvärr är det väl så att den som låter högst får hjälp först så att säga..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Anki-Egerbrandt
0

Jag tror att det är jobbrelaterat också! Har man ett kontorsjobb t.ex så är det nog svårare att få en sjukskrivning än den som jobbar som brevbärare och springer upp och ner för trappor hela dagarna…

[Theriss]
0

Ibland känns det som att det helt beror på vilken person på FK som handlägger ärendena, eftersom ett butiksbiträde i skoaffär kan få 100% medan en förskolelärare som har åtta ett-åringar att ta hand om inte får något alls.

Enlig FK ska man sitta i rullstol eller vara sängliggande för att få 100%, men ändå får vissa gravida som kan ta sig fram ganska bra för egen maskin 100%. Känns ju som rena lotteriet.