Tecken på förlossningens början?
Jag är inne på dag 4 på övertid och har börjat få tillbaka den där molande mensvärken, samtidigt som det kom ett par droppar blod på pappret förut när jag kissade men inget mer efter det.
Vad tror ni, är det ett tecken på att livmodertappen börjar mjuka upp sig och öppna sig lite?
Sara

Det kan absolut vara ett tecken på att det är på gång. Du har ju trots allt gått över tiden =)
Hoppas allt går bra när det väl är dags! =)
Jag hoppas verkligen att det är det! =)
Sara
Det låter som det kan vara ett gott tecken :)
Det tror jag absolut! Kom det lite blod så är det nog dags när som helst, speciellt eftersom du redan är på +4 :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag hoppas verkligen det för nu börjar det bli jobbigt att vänta. =D
Sara
vet don väntan jag gick över 8 dagar..
Phu, ja det är inget kul alls. =) Speciellt inte när allt gör ont och det är äckligt varmt och kvavt ute.
Men den 19:de sätts jag igång om inget hänt så det är ändå skönt att ha ett bäst-före-datum. ;)
Sara
#7 håller tummarna för dig

#7 Åh vad spännande! Hoppas det är på g nu :)
Inte hänt nått inatt iaf..
Ska till barnmorskan idag på första övertidskontrollen. Gör man nått annat än det vanliga då?
Sara
#10: Hur gick det idag?
Det gick bra, fast inget har hänt.
SF mått 37, blodtryck 110/80, vikt +8 kg, hjärtljud 152.
Å inte en tendens på att vilja komma ut har hon. =D
Sara

#12 Håller alla tummar jag har för att det ska starta snart! Tror nog du är mamma innan helgen är över :)
Hoppas på det jag med. :)
Sara
Jahopp.. En veckas övertid nu och inte ett tecken mer att nått ska vara på gång.
Det känns mer och mer som att det kommer bli en igångsättning om dryga veckan. Samtidigt som en vecka känns kanonlänge så är det ändå bara en vecka. =)
Sara
#15: Äsch, ge det 3 dagar till ska du se ;)
Japp, har inte så mkt annat val. 
Sara

Fortfarande stilla? Kom igen nu bebisen!!
Händer inte nått alls. =)
Sara
Vet hur det är att vänta…..gick 7 dagar över med Elina och nu 10 dagar med Gabriel. Man tror att det aldrig kommer att sätta igång. Hoppas att det hänt nått idag ;) Lycka till isf!
Amor vincit omnia
Nope, inte hänt ett smack. Promenerade in till stan och runt där en stund och så hem igen. Å aaaaallt är lugnt.. =P
Sara

Jag gick över 10 dagar. Asdrygt är det! Jag hatade varje sekund i slutet, och sen plötsligt fick jag värkar. Under min övertid gick jag långa promenader, pulsade i djupsnö, putsade fönster och gick i trappor…men nope!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Ja, idag har det gått 10 dagar så jag tycker veeeeerkligen det är dags nu. =P
Sara
hoppas det kommer igång snart
Sista besöket hos barnmorskan idag, fick en tid på förlossningen på måndag kl 7,30 för undersökning.
Har de inte så mycket att göra så sätts jag igång då, annars får jag vänta tills tisdag/onsdag.
Men jag hoppas verkligen att jag inte behöver gå tills på måndag. =)
Sara
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag ska hålla tummarna för att lillan tittar ut i helgen! 
Amor vincit omnia

Jag gick över två veckor med Victor o det var inte roligt…:o( Men jag lyckades skrämma ut honom dagen innan igångsättningen skulle vara dock vet jag inte hur…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Haha, jag har hört det där från många, att dagen innan de ska sättas igång sätter det igång själv. =D
Sara
Detta var en spännande tråd! Hoppas den kommer snart!!! :D
hoppas den kommer snart och allt går bra!:)
Inget har hänt än iaf. =)
Sara
GRATTIS!!! Åh vad fin hon är! supersöt!!!!
Grattis Sara ! :)
Tack! =)
Sara

Nej vad kul! Grattis :)
Gick allt bra och hur mår du nu?
Tack!
Allt gick jättebra. Gjorde helvetiskt ont förstås. ;)
Idag är första dan jag mår riktigt bra. Hade lågt blodvärde efter blodförlusten och sen mådde jag skit av biverkningarna på tabletterna som jag fick för att bröstmjölken skulle sluta produceras. Amning var inte nått för mig, fick ångest av det.
Men jag slutade med tabletterna i måndags och äter järn och inatt sov vi båda bra så idag är en bra dag. =)
Sara
gud så fin tjej, grattis
Tack! =)
Sara

#37 vad skönt att ni mår bra! Nu längtar jag ännu mer efter min:)
Grattis Sara! Vad söt hon är :)
Och jävlar vad fräsch du ser ut för att vara relativt nyförlöst ;)
# 41 Haha, tack! Tänk vad lite smink kan göra. ;)
En vecka efter förlossningen är det kortet taget.
Sara
#42 oj, och jag är inte fräsch efter snart 3 mån.
# 43 Säkert bara du som känner så. =)
Sara
#44 ja kanske det :P sover hon bra på natten?
#44 Nä.. Men det börjar bli bättre. Inatt åt hon bara 3 gånger och det var inte så hemskt mycket protester mot att sova däremellan. Dock sover jag på dagen när hon gör det. Annars hade jag aldrig pallat eftersom jag måste ta allt själv på nätterna.
Sara
#46 det förstår jag så gjorde jag med förr men jag har flaska på min och tar honom ändå själv på natten då min gubbe antingen inte vaknar eller går inte att få liv i.. :P men vi har delat upp det bra för vår son vaknar MAX 1 gång per natt och sover gärna till 9-10 på förmiddagen och somnar oftast 10-11 s det går ju bra att gå upp en gång under den tiden
#46 det förstår jag så gjorde jag med förr men jag har flaska på min och tar honom ändå själv på natten då min gubbe antingen inte vaknar eller går inte att få liv i.. :P men vi har delat upp det bra för vår son vaknar MAX 1 gång per natt och sover gärna till 9-10 på förmiddagen och somnar oftast 10-11 s det går ju bra att gå upp en gång under den tiden
#47 Jag ger oxå ersättning. Håller tummarna för att min snart bara äter en gång med. =P
Sara
det kommer min börja med det när han var 4 v och sen åkte han på en förkylning som har hållt i snart 3-4v :( då han har vaknat 2 gånger per natt men ändå bara vill ha mat ena gången andra vill han ha kärlek då han hostar så mkt
#46 Var glad att du bara har en…..upp på nätterna och mata och vara vaken på dagarna för att syrran måste ha aktivering =) Men jag är ju inte ensam som du iaf, får lite avlastning på helgerna samt att Gabriel nu mera bara äter en gång per natt (ibörjan var det varannan timme….det var jobbigt…).
Ändå längtar jag efter att skaffa en trea…..man är inte klok på en fläck när man väl börjat skaffa barn ;) men nu blir det inga flera, finns inet en chans att gubben accepterar en till då han med nöd och näppe gick med på att skaffa ett syskon till Elina.
Hoppas att allt är bra och att Vilda snart bara vaknar för mat en gång per natt =)
Amor vincit omnia
#49: Du är så duktig! Kan tänka mig att det tar ännu mer kraft och energi att ge ersättning eftersom det då är grejer som måste fixas. Min dotter vaknar 3 gånger per natt men eftersom jag ammar så stoppar jag bara ni tutten i munnen och somnar om.. Men annars måste man ju upp och hålla på, skulle aldrig orka! Du är duktig som kämpar på! Det blir bättre ska du se :)
# 50 Usch då, jobbigt när de blir sjuka kan jag tänka. =(
# 51 Lite som med tatueringar då. ;) Har man väl börjat vill man bara ha fler.
# 52 Tack! =)
Sara