Kan man känna något 2 dagar senare?
Hej
Jag behöver er hjälp här inne.
Det är så att om jag skulle vara gravid så borde ägget ha blivit befruktat för 2 dagar sedan och nu när jag läser om symptom så känner jag en metallisk smak i munnen och även lite molande i den regionen där mensvärken brukar kännas. Kan man känna av något så tidigt?
Saken är den att vi använde kondom men det gick lite vilt till så att säga
Är rädd att jag så gärna vill ha barn att jag inbillar mig. Sitter här på jobbet och jagar upp mig så att jag håller på att börja gråta.
Njae, det är alldeles för tidigt för att känna något.
Som allra tidigast kan man känna något ungefär 1 vecka efter ägglossning, eftersom det är ungefär då ägget fäster.
Men det är ju väldigt lätt att bli skengravid och så sitter man där med en hel hög symptom :) Det händer nog alla som vill bli gravida nästan tror jag.
Men vänta lite till och se om du känner något om en vecka, så kan du göra ett gravidtetstest om mensen uteblir!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack för ditt svar.
Känner mig lite dum som sitter och jagar upp mig själv. Har länge längtat efter barn men det har liksom inte passat eftersom fästmannen inte har jobb och vi bor så litet, så om det nu har "råkat" bli något skulle jag bli överlycklig.
Samtidigt blir jag nog väääldigt ledsen om mensen kommer som den ska, vilket jag igentligen tror att den kommer göra.
Brukar förresten läsa din blogg och det är en underbar liten tjej ni verkar ha. (Hjälper inte direkt mot bebissuget att läsa bloggen
)
#2: Ni får skynda att fixa jobb då ;) I början behöver bebisen ingen plats egentligen, så det funkar nog superbra med litet boende om man vill. I alla fall till en början!
Nämen tack, vad snäll du är :) Vad roligt att du läser den! Jag blev ju gravid när jag jobbade + pluggade samtidigt så jag hade ju fullt upp, men sånt löser sig. Vi bor i en 2a på 65kvm men det är ju kanske inte så litet. Det funkar nu men vi vill gärna ha större snart. Dock hade vi ju båda bra inkomst och mycket pengar sparade innan vi började skaffa barn, det kostar ju en del!
Det kommer säkert gå jättebra för er, när det blir er tur!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Vi bodde i en yttepytte liten etta tills vår dotter var 8 månader. Då flyttade vi till en trea. Funkade finfint! Skulle dock aldrig ha funkat nu när hon är stor och springer omkring.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Kan ju börja med att säga att jag har lugnat ner mig lite nu. Kände mig lite smått hystersik när jag startade tråden. Det är väldigt skönt att få höra hur det har funkat för andra.
#3: Han jobbar på att skaffa jobb så att säga :P
Han ska ta körkort nu i slutet av augusti/början av september och då blir det lättare för honom att få jobb.
#4: Vi bor i en etta på 44 kvm, har redan börjat finurla på hur vi skulle kunna göra om det blev en liten en. Ikea har många bra lösningar :)

#5 Ikea är super. Vår dotter sov i vår säng med oss tills vi flyttade och fick plats med spjälsäng. Det fungerar superbra! Bytte blöjor gjorde vi på golvet och vi hade gott om plats till babygym, babysitter och framför allt kärlek. När barnen är så pyttiga så har de inget behov av stora ytor så länge det finns en varm famn att vyssas i då och då.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler