Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 2165 ggr
RosaKiwi
0

40 dagar försenad...Vad göra?

Hejsan!

Min mens har hoppat över två gånger och är idag 40 dagar försenad….Jag har gjort 3 test varav alla har visat negativt… Jag har varit i kontakt med mödravårdcentralen…men dem bara säger att jag ska göra fler test.

Är rädd att det inte är som det ska….Vad ska jag göra?

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

Min hemsida &   Min blogg

somjagvillvara
0

Vilka test köper du? När testar du dig (på kvällen?)

Tina-A
0

Eftersom du inte är 25 än så åk till ungdomsmottagningen och gör ett graviditetstest, som är gratis.

Visar det också negativt så kräv att få göra blodprov för att utesluta graviditet eftersom din mens hoppat över flera gånger!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

RosaKiwi
0

jag har använt clearbleu på morgonen och varigt på ungdomsmottagningen och gjort test (dock inte på morgonen där) gör ett test denna veckan också sen får jag nog kontakta dem igen nästa vecka…men man drar sig för det känns som om dem bara viftar bort en. Kan man kräva blodprov och undersökning?

Tina-A
0

#3: Självklart kan du kräva det!

Mauo
0

Mens kan utebli av andra anledningar med, som stress eller näringsbrist.

Inget jag är expert på men det kanske är nåt att kolla upp?

Tina-A
0

Du kan ju också gå och göra ett vaginalt ultraljud för att kika. Om du vill göra det omedelbums och du inte får göra ett på UM så kan du gå till en privatklinik och gör det för någon hundrig eller två.

RosaKiwi
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja, det hade ju varit bra om man hade kunnat det =) Man har ju hört så många som testen har visat neg, men ändå varit gravida… Jag skulle bli överlycklig om där va en liten bebbe….men jag e också rätt för att där ska va nått som verkligen inte ska va där =(