Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 5468 ggr
HannaEricson
0

Sen mens men inte gravid?

Min mens är nu en vecka sen, men gravtesterna visar fortfarande neg. Vad kan det vara? Borde jag kontakta barnmorskan?

Tina-A
0

Mensen kan vara sen ibland utan att det behöver vara något. Stress kan tex göra mensen sen. Avvakta lite till skulle jag säga!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Anterrabae
0

Skulle oxå säga avvakta ett tag till, och testa vidare med en veckas mellanrum om du känner för det.

Själv börjar jag inse att jag tillhör den lilla skaran människor som inte får positiva grav-test, min dotter syntes inte när jag blev med henne och nu misstänker jag att jag är gravid igen, men får inget positivt test, bara utebliven mens och en del andra symptom.

Har du andra symptom på graviditet?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

HannaEricson
0

Nej, brösten ömmar lite och magen värker lite ibland, men det brukar ju vara så före mens också (är mindre nu än det brukar). Jag har precis fått semester, men det kanske är nu när det blir lugnt som min kropp inser hur stressigt det har varit innan ;)

Anterrabae
1

Det är ju så tidigt än, njut av semestern. VIla upp dig och se till att äta bra mat så ska du se att kroppen visar dig hur läget ligger.

Jag pratade med bm i dag, och trots att det gått 1,5 vecka efter förväntad mens tyckte hon inte alls att det var konstigt att jag fortfarande testat negativt, eftersom det fortfarande räknas som väldigt tidigt. Pga att jag har så kort menscykel normalt så det känns som att jag gått över länge, men enligt bm:s sätt att räkna var det inte mer än några dagar över. Tungan ute Mao, vänta och se. det är allt vi göra.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade