Gravid iFokus

Gravid

Etikett: hälsa
Läst 6176 ggr
fanta-stiskt
0

Missfall - ok att börja med tampong?

Hej på er alla!
Jag var gravid i 3 månader, men sen började jag blöda och det konstaterades att fostret varit död sedan åttonde veckan..
Var på mitt andra återbesök hos gynläkaren för ca 1 vecka sedan, och han sa att allt såg bra ut, men jag hade lite från fostersäcken kvar, men att det skulle komma ut vid nästa mens, som kunde bli lite kraftigare.
Han sa att inget mer återbesök behövdes.

Dom sa ingenting om att jag inte fick använda tampong vid första blödningen (när kroppen skulle stöta ut fostret), men jag förstod själv då, och har läst, att man inte ska använda tampong då.
Glömde helt bort att fråga gynläkaren om att använda tampong vid min första mens efter missfallet, så nu tänkte jag fråga er här. 
Nu har jag fått mens, och kan jag börja använda tampong igen, eller bör jag vänta?

[Ai-chan]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag skulle vänta.

fanta-stiskt
0

#1 Okej, då väntar jag tills nästa mens. 

Men hur kan jag då vara säker på att allt är ute, eftersom gynläkaren stod fast vid att inget återbesök behövdes? Obestämd
Innan mitt första återbesök sa han även att allting skulle vara klart innan återbesöket, men icke. En annan läkare sa att det verkar som om min kropp inte vill/är dålig på att släppa ifrån sig saker från livmodern, men trots detta fick jag inget mer återbesök..
Känns så oerhört struligt allt det här, tur att sorgen har börjat släppa iallafall Rynkar på näsan

[Ai-chan]
0

Jadu, svårt o veta när allt är ute tycker jag. Men jag skulle ringa o boka en ny tid iallafall för säkerhetsskull, för att jag har svårt för att lita på läkare och sånt ändå. =)

fanta-stiskt
0

#3 Jo precis, efter det här har jag fått ganska svårt att lita på läkare faktiskt.. 
Tusen tack för ditt svar! Glad

[Ai-chan]
0

Inga problem. :)
Men tråkigt att du fick missfall!