Nu har hon kommit det lilla livet!!
Hejhej, här har det blivit en liten bebis! Lilla Nova anlände med buller och bång den 17 November 16:01 Hon tog oss verkligen "på sängkanten" (eftersom hon var beräknad 2:a December)!!
Hon var 48 cm lång, 2.945 gram tung och så himla söt!
Förlossningen tog 3 timmar, slemproppen gick men inte vattnet så det tog dom hål på när vi kom in… Urinblåsa fick tömmas med kateter, ajajajaj!!
Men nu är vi hemma efter 3 dagar på BB (hon hade lite besvärligt med amning men nu går det bra) och pappa är världens stoltaste!!
Många Goa Kramar
Annisangel
grattis.. gud vad sööt liten tjej ;)
#1 Tack så jättemycket!! 
Många Goa Kramar
Annisangel

#3 Tack så jättemycket!!!
Många Goa Kramar
Annisangel
Grattis! :D
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Grattis Grattis!
Jag blir bara mera och mera sugen på bebis!

Grattis till din söta lilla tjej!
#5 Tackar så mycket!
#6 Det förstår jag mycket väl =) Jag blir sugen på att skaffa en till kan jag säga, fast inte ännu när hon är så liten…
#7 TACK!!
Många Goa Kramar
Annisangel
Nämen vilken överraskning =) Stort grattis!!!
#9 Hihi, ja verkligen!! Jag trodde verkligen att hon skulle vänta tills det var dags, men inte hon inte! Ut ville hon och fort gick det till slut!!
Kram
Många Goa Kramar
Annisangel

Grattis! =)
#11 Tack!
Många Goa Kramar
Annisangel

Massa grattis!! :)
#13 TACK! 
Många Goa Kramar
Annisangel
Nu är hon 1 månad mitt lilla troll och växer så det knakar. Från 2.945 gram väger hon nu 3.920 gram och från 48 cm till 51,6 cm lång!
Men det roligaste är ändå att se reaktioner på mina vänners katter… Vi har en liten kattdam i vänkretsen som hjälper mig att ta hand om henne, hon är så mammig och buffar på henne och då ler hon. En annan katt i vänkretsen vaktar på mig som en hök. Går jag för långt ifrån bebis någongång blir hon nästan förmanande och springer runt fötterna för att puffa mig i riktning mot lilla Nova. Ingen av katterna har haft några ungar innan så det är lite häftigt att se!
Många Goa Kramar
Annisangel

Men wow så söt! Hon var lika stor som min lilla docka som idag är 9 månader och väger betydligt mer. Snacka om att jag blir sugen på en till! Min dotter blev också omhändertagen av en kattmamma…fast en som haft några kullar. När Julia grät så kom kissen springande med en orolig blick och skulle trösta henne.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

#15 Jösses vad tiden går fort!!! Hon är jättefin!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Tack sötisar!!
Ja tiden bara springer på… Tur att vi är flitiga med kameran för man vill ju ha minnen från hon var liten!
#16 Djur är bra härliga!
#17 Tusen tack!
#18 tycker också hennes näsa är mysig. Men inbillar mig att det är för att hon ska kunna ligga bättre till mot bröstet o näsan får en annan form senare…. Jag vet inte men söt är den!
Många Goa Kramar
Annisangel

#20 Sööt! Min flicka har en likadan body :D
Med Vänliga hälsningar
#21 AHAA!! Den är så fin med alla hjärtan =) Hjärtan till ett hjärta!!
Många Goa Kramar
Annisangel

#22 Ja, och de är lite skönt stretchiga och passar till alla färger. :) Hon är så sjukt söt, din lilla dotter!
Med Vänliga hälsningar
#23 Tack så mycket!!!
Jag trodde aldrig att jag skulle bli mamma men hur det nu gick till så är jag äntligen här! Men det är så himla mycket att lära sig och känna av och alltid finnas till hands och sånt…
Men det är det här jag alltid har velat så nu får jag spotta i nävarna trots vaken-nätter och magont med gråt!
Många Goa Kramar
Annisangel

#24 Ja, det är ett hårt jobb att vara mamma men det är så värt det! Det är kämpigt i början innan sovrutinerna blivit ok och om de har kolik men man glömmer det så fort det är över. Min tös är 9 månader och jag längtar redan efter en till!
Med Vänliga hälsningar
Hmmm, den största upplevelsen är nog att få barn när jag funderar över mitt liv hur det har varit…
Nu är liten snart 3 månader och hickar precis som i magen. Hon har en känslig period just nu när hon vaknar och skriker precis som att hon vill veta om det finns någon där, hon är närhetstörstande som få! Väldigt stark i nacken är hon och sitter gärna upp istället för att ligga.
Hon gillar människor och att sprattla (ibland får man hjärtat i halsgropen när hon sprattlar som värst och sätter i hälarna och hasar på). Läkaren var imponerad av att hon är så stark när han kollade henne vid 2 månader…
Hon har nära till tårar, förmodligen för att hon är i en känslig period. Men också nära till skratt och sina härliga smilgropar.
Nästa vecka ska vi med i en föräldragrupp på BVC där vi ska lära oss massage första gångerna! Det ska bli hur kul som helst. Jag ska ringa badhuset också och höra om man kan bli med i någon baby-sim. Hon gillar när det händer grejer det märks. Därför kan hon bli så arg på pappa när hon är vaken på morgonen och inte han!
Kram på er därute!
Många Goa Kramar
Annisangel

#26 Min dotter var likadan när hon var i den åldern. Känslosam och kärleksfull. Nätterna var helt fruktansvärda, gud vad trött jag var! Men det är skönt att höra, vet jag, att det går över. För det gör det. Jag tänkte att det aldrig skulle göra det, men vips så förändras allt till det lugnare, tryggare och gladare, alltid.
Ge henne den närhet hon behöver och vill ha! Man behöver vara stark för att klara av den perioden! Himmel!
Min dotter är den gladaste och nöjdaste lilla flickan jag träffat och hon är trygg och säker, men var som din tös när hon var i den åldern. Hon har just börjat sova hela nätter 19-08 utan att vakna alls! Nu är hon 11 månader. Vägen hit har varit upp och ner. Perioder.
Hon är underbart söt, din flicka! En riktig pärla! Det är (om man får säga så) inte alla som är! 
Med Vänliga hälsningar
#27 Tack för din kommentar! skönt att höra att det går över, nätterna är ju liite jobbiga ibland 
Idag är hon febrig så det är en trött tjej vi har idag. Tror att hon har blivit lite kall. Första febern! Ja jisses…
Hon sover nu i sin säng i ca 6 - 7 timmar i sträck på nätterna (undantag när hon verkligen behöver närhet o inte kan somna då hon sover i min säng).
Hon har en vilja av stål o passar det inte så hörs det över hela området nästan
det går som en ordlös kommunikation mellan henne o mig, det är häftigt!
Så skönt att höra från någon som varit med om samma för inte alltför länge sen!
Kram
Många Goa Kramar
Annisangel

#28 Ja, det kommer och går i perioder när de är små, men enlikt min erfarenhet blir vardagen lugnare och lugnare. Det är så mycket skönare när de växer och lär sig uppfatta ditten och datten på ett annat vis. Du kommer säkert också så småningom känna dig mer bekväm och lugn i alla tänkbara stuationer. När de är så små kan de ju skrika ostoppbart utan synbar anledning eller låsa sig i ett dåligt humör. Nu är det 100 gånger lättare att trösta och bryta ilskan med en rolig min eller tittutlek.
Med Vänliga hälsningar
vilken liten goding!!! 
alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet
#31 Tack så mycket! Ja, hon är verkligen go och rar. Tänk vad mycket energi det är i en sån liten en!
Hon kan göra små tjut nu och blir så glad att det låter och när jag tjuter tillbaka skrattar hon glatt och tjuter ännu mer, så vi har en liten mistlur här hemma mellan varven! Hon är envis som synden, nu vill hon inte ligga ner i vagnen och kämpar för att ta sig upp i sittande så nu ska vi nog ändra till sittdel tror jag för hon vill ju kunna se sig omkring när vi är ute och går.
Rullar gör hon helst från mage till rygg och kan kravla sig på mage några meter, men det går helst baklänges!
Puss på er alla!
Många Goa Kramar
Annisangel