Gravid iFokus

Gravid

Etikett: pappor
Läst 3433 ggr
Ketang
0

Om män skulle föda barn...

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kanske finns en anledning till att det är kvinnor som föder barn och inte män ;-)

motherangel
0

så bra :)

alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet

[stuxen]
0

Åandra sidan har ALLA olika smärttrösklar, det finns de kvinnor som skriker hela förlossningen igenom och de som inte rör en fena.

De finns de som går med brutet ben utan att bry sig och de finns de som gråter över ett skrubb sår.

Den rolig graj med denna video är att de verkar inte ha funderat kring att männen inte har samma muskler som kvinnor när det gäller att föda barn sedan har inte mannen i fråga gått med en bebis i 9 månader där musklerna som sköter förlossningen tränar sig själva genom sammandragningar heller så väldigt svårt att avgöra detta.

Men men ni är starka som kan föda barn.
Det gör dock inte männen till mindre starka.

Tina-A
0

En sak som jag tror man ska räkna in i det också är att när kvinnan föder så längtar man ju faktiskt efter ett barn som är på väg… Glad

Han i det här experimentet får liksom inte ut världens skatt av att gå igenom detta lidande, haha.

Jag skulle då aaaaaaaldrig frivilligt gå igenom förlossningssmärtorna någonsin igen om jag inte fick ut ett barn av det hela! Det är barnet som gör det värt det. Att göra det för "skojs" skull - aldrig i livet!

Men efter en förlossning känner man sig helt klart som superwoman som faktiskt överlevde (man hade ju sina tvivel!) Tänk vad kroppen faktiskt klarar av!

Sen är ju videon ganska rolig, det tycker jag :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]