hur gjorde ni med storasyskonen?
den 22 augusti så är min o min sambos andra barn beräknat :-D
vi har sen innan en underbar liten prinsessa på 5 år, som föresten är överlycklig och ska berätta för allt o alla hon möter att hon ska bli storasyster ^^ ska pussa o gosa med magen hela tiden :)
vi har funderat lite på hur vi ska göra när det är dax för oss att åka in (långt dit, jag vet. men tycker om att vara lite förberedd ;) sen så planerar vi bröllop mitt i allt. ska gifta oss den 4 juni så är mycket nu ^^)
eftersom nästan all familj till oss bor en bra bit härifrån så lutar det åt att någon kommer o bor med oss när jag känner att det börjar bli dax. sen eftersom dottern är född 4 veckor förtidigt så vet man aldrig hur det ska bli, vi får se :)
men nu till min fråga, hur gjorde ni? några bra tips på vägen?
många kramar // En glad blivande 2barns mamma :-D
alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu har jag fler barn, men däremot en hund. Det är ju lite samma sak, han måste ju ha hundvakt precis som ett barn behöver barnvakt :)
Jag gjorde så att vi bestämde innan vem som skulle passa honom, sen hade vi också en plan B.
Min syster skulle hämta hunden och sen lämna honom till dom som skulle passa honom och sen själv åka in till sjukhuset (hon skulle vara med på förlossningen).
När värkarna började så ringde jag henne och då kom hon hem till mig. Hon bor inte så jättelångt bort, tar 1 timme att åka, så hon kom efter ungefär 1½ timme (klockan 01 på natten..). Jag ringde henne ifall vi behövde åka in under natten så hon kunde ha hunden hemma hos oss och sedan lämna hunden på morgonen till den som skulle passa honom. Hon sov över alltså.
Jag tror man måste bestämma innan en barnvakt och sen kanske även en "barnvakt nr 2" ifall det skulle hända något oförberedd med barnvakt nr. 1.
Lycka till!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vår 2:a är beräknad idag =)
Min mamma ska ställa upp som barnvakt, hon bor i samma stad, så vi har tur =)
Amor vincit omnia

Detta kommer bli ett problem för oss med, fast m hundar istället för syskon. Har tre hundar, varav den ena är väldigt rädd utav sig. Han litar typ bara på min mamma utanför familjen och hon har minst 4 timmars bilresa till oss :/
Vi har ingen familj alls i stan där vi bor. Min syrra bor nog närmast, men hon har nog minst 2-3 timmar hit hon med. Sen så jobbar ju folk, så de kan ju inte bara kasta sig in i bilen när som. :(
Tur nog har vi några månader till på oss att komma på en lösning. Hundar går ju iaf att lämna ensamma några timmar, till skillnad från ett litet barn.