Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 2546 ggr
Soleii
0

P-pillersymtom eller gravid?

Hej!

För cirka en månad och en halv månad sen började jag ta p-piller, har aldrig tagit det innan. Men jag vet inte vad som är vanliga symtom och vissa saker som jag upplevt nu sedan men senaste mens är typ gravidsymtom. Förra veckan var jag jätteillamående varje morgon och en av dagarna kräktes jag. Denna veckan har jag inte varit jätteillamående men mina bröst ömmar och jag ska inte ha mens än på ett tag. Är ömmande bröst och illamående vanligt när man börjar ta p-piller? Är lite nervös över att vara gravid, vilket jag visserligen inte skulle tycka superilla om men eftersom jag fortfarande pluggar så är det väl inte den bästa perioden i livet:p

Har någon här blivit gravid trots att de tagit piller?

smurfan-13
0

Jag tror att både illamående och ömma bröst inte är allt för ovanligt när man börjar använda p-piller. Samtidigt så är ju inte p-piller 100%iga, så det finns ju en risk att man blir gravid ändå. Ända sättet att få veta är att ta ett gravtest.

Minicole
0

Tror inte heller att det är nån fara. Man kan må lite sådär konstigt när kroppen ska vänja sig vid nya saker.

Men visst kan man bli gravid trots p-piller. Jag blev och är i vecka 21 nu :P Ta ett test om du vill vara säker…

Imitra
0

ja det är jättevanligt. jag hade även humörsvängningar som en tok och grinade typ jämt första månaden !

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

Soleii
0

Phew!

Tänkte att det måste ju vara p-pillren som kroppen reagerar på men man vet ju aldrig, speciellt inte när jag hade sånt morgonillamående!:O Men jag tog ett test för säkerhets skull och jag är inte gravid:)

#2 grattis!:D