Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 20777 ggr
Tina-A
0

Nu har slemproppen börjat lossna!

Nu har min slempropp börjat lossna! Det är svårt att inte bli pirrig, trots att jag vet att det inte behöver betyda att det är dags.. Men det betyder att det närmar sig i alla fall så lite uppspelt blir man ju! Visst att det kan vara veckor kvar, trots att proppen släpper, men det är ju ändå ett tecken på att det går i rätt riktning!

Idag är jag i vecka 36+5 så på tisdag går jag in i vecka 38 och räknas som fullgången!

Nu vill jag såklart höra hur det var för er andra!

Märkte ni när er slempropp lossnade?
Hur lång tid innan förlossningen lossnade er slempropp?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Mitralis
0

Ååå, vad spännande Glad

Linn
0

jag märkte inte alls av någon slempropp. hoppas att du inte behöver vänta jätte länge på att h*n kikar ut nu :)

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Tina-A
0

#1: Ja, visst är det :D

#2: Jag har hört att det kan vara lite olika med det där.. :) Jag hoppas också att den tittar ut snart!

[Puppan]
0

Spännande =)

MimmieM
0

För mig tog de 3-4 veckor efter att slemproppen gick

Carpe Diem

Tina-A
0

#5: Gick din slempropp tidigt? När?

Är i vecka 38 nu och hoppas att jag slipper vänta 4 veckor till innan förlossningen sätter igång :)

[Theriss]
0

Jag vaknade mitt i natten av att jag fick värkar och när jag gick på toa var det en massa blodblandat slem, så antar att det var slemproppen. Det var alltså arton timmar innan sonen föddes (vecka 40+2).

Mitralis
0

Nu har Tina-A inte varit inne och skrivit på några dagar så jag gissar att vi får se bilder på bebis nästa gång du är inne Flört

[Sandraaa]
0

Kan meddela att Tina inte alls är inne och föder bebis, läser nämligen hennes blogg ;)

Tina-A
0

#8: Tyvärr :(

#9: Vad roligt att du läser min blogg!

Idag fyller min sambo år så idag vill jag inte gärna föda, men i helgen eller nästa vecka passar mig utmärkt Flört

Mitralis
0

#10 Äsch, typiskt. Jag som ser fram emot lite bebisbilder Flört
Hade ingen aning om att du har en blogg. Är så van att se att du skriver här inne i det närmaste dagligen så när du startade den här tråden och jag inte såg till dej på någon dag så tänkte jag att det var dags Glad

skrollan
0

vad heter din blogg? =) Allt mysigt med en mammablogg :)

johanna9
0

min slempropp gick runt 17.30 tiden när jag va på trav och vattnet gick 21.00 i bilen på vägen hem. va uppe på förlossningen 23.00 och 03.52 föddes min son :) så för mej gick de fort. :)

[LucyInTheSky]
0

Jag läser också din blogg, väldigt mysig blogg tycker jag =)

#12 adressen till hennes blogg är: www.hejtina.blogg.se

Trollhassel
0

Min slempropp gick efter 17 timmars värkar så det är väldigt olika det där.

Håller tummarna att du slipper gå och vänta så länge till! Jag gick 10 dagar över tiden. Drygt var det!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

andaloce
1

Med första barnet gick slemproppen ca 2-3dagar innan bäbis kom, slempropepn måste då ha gått i ca vecka 34+1, hon föddes 34+4, tog ett tag innan jag fattade att det var slemproppen.

Med de andra två barnen har jag inte märkt av någon slempropp alls.

Lycka till!

Tina-A
0

#14: Tack för länkningen :)

Vad snabbt det verkar gått för de flesta! Gissar att hela er slempropp lossnade samtidigt, eller?

Min har lossnat i 2 bitar nu, men jag gissar att det fortfarande finns lite propp kvar.. Nu har det gått exakt 1 vecka sen den började lossna.. Hade varit kul om hela kunde släppa snart så man får föda någon jävla gång, hehe Tungan ute

Tina-A
0

Nu har det gatt 2 veckor sen forsta bitarna lossnade och idag har det igen kommit lite mer av slemproppen.

QLBA
0

Gud va spännande är det snart dags för dig att träffa den lille och gfå krama och sniffa på den =) jag längtar tills min kommer ut som en tok nu, då vi va på dop häromdagen och insåg hur goa de är och hur gott bebisar luktar. . .