Sjukskrivning utan sjukpennig
Idag har jag varit på arbetsförmedlingen, ska skriva in mig som arbetslös på fredag, dock vet jag inte hur det ska gå till för jag kommer inte kunna ta de jobben de erbjuder mig pga mina foglossningar, men vill jag ha a-kassa så måste jag sriva in mig.
Alternativ 2 : är att gå till läkartiden imorgon och få sjukskrivning 75 % och fortsätta jobba som croupier 25 % men FK säger att jag förmodligen inte kommer få sjukpenning för jag kan jobba som croupier då kan jag jobba som annat oxå. Någon som varit med om något liknande?
Vad händer om jag blir sjukskriven men ångrar mig på fredag och vill skriva in mig på a-kassa, kan jag bara strunta i att skicka in sjukintyget till FK.
Och hur blir det med A-kassa när jag har ett timanställningsjobb?
=) någon som förstår mitt luddiga medelande och kan hjälpa ?!
Så vitt jag vet så händer inget med akassan om du är timanställd, så sa dem till mig. (Kommunal)
Sedan du pratar om jobb af skulle erbjuda dig? Kan säga, att jag har vart inskriven mer än ett år och dem har endast erbjudit mig ett jobb om jag ville ha det. Dessutom tar dem ganska bra hänsyn till situationen du har. Men skriv in dig, för beroende på ålder och situation kan du få bidrag i olika slag. Jag har tex Jobbgaranti, får man efter man vart inskriven 90 dagar och är under en viss ålder. Det är ingen höjdre, men iaf 3000 kr i månaden. Något iaf.
Hoppas det löser sig!