nytt besök på mvc
var på mvc idag och träffade en läkare.
blev sjukskriven till den 9/4. han kollade så det inte var vattnet som hade gått på mig. har ju haft lite skumma saker för mig nu i två dagar. när jag reser mig upp efter jag har legat ner så bara rinner det blött.
men, det avr inte vattnet som tur var… =)
Hej Lisette!
Det kan inte vara så du har fått lite "pys-punka" då?
Det hade jag med min sista, men eftersom det bara var ett litet hål så gjorde det inget, det fylldes på med nytt fostervatten hela tiden.
Symptomen är precis det samma, när man legat och sen ställer sig upp så rann det ca 1 dl kändes det som och det var inte urin.
Jag var tvungen att ha bindor på mig 2,5 vecka före förlossingen pga det!
Obehaglig känsla, kändes nästan som man kissade på sig men ändå inte.

ja det är ju verkligen så att det rinner! känns jätteräligt *på ren skånska*
läkaren kände och gjorde ett ultraljud, han sa att vattnet var på sin plats och att livmodertappen var intakt (har för mig han sa så).

#2 Jag hade också "punka" en gång. Min barnmorska på MVC sa att jag hade fel då jag trodde det var vatten och att jag hade urinläckage pga att blåsan klämdes.
Jag kunde sitta på toa och om jag lutade mig fram så "öppnades" det och det strilade ganska bra. Så jag tog en sådan där kissprovsburk som jag hade hemma från MVC och samlade upp vatten. Sen stampade jag in till MVC och lät henne ta prov med ensticka på vattnet och visst, det var fostervatten :-) Men det var ingen fara, då det är så pass lite och man återbildar detta snabbt själv, så barnet tar inte skada. Fast visst känns det vidrigt, som att man kissar på sig flera liter…
Börjar det däremot svida eller att du inte tycker du känner dig "fräsch" så åk in och be dem kolla dig igen. Hellre en gång för mkt.
Snart är det ju dags! Spännande!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.