Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 4027 ggr
gizz
0

ni som är i vecka 30+

vad har ni fixat? har ni redan vagn,säng osv?

har ni skrivit förlossnings brev?

packat väskan?

ohh jag vet inte när det e dags med allt.

Själv har jag vagn och bilstol (fast det står fortfarande på babyproffsen och väntar)

har skötbord och en del kläder.

Crispig
0

Jag har lite kläder, barnvagn ett "skötbord/badbalja" Lite tjockare utekläder och filt just nu. Men vi ska åka till Ikea nu i januari och handla mer av de vardagliga sakerna och bebispryttlar.

Bilstol och spjälsäng hade vi väll också tänkt köpa i januari.

Har inte skrivit några förlossningsbrev eller packat väskan. Tänkte göra de om kanske en och en halv månad eller någe. Är ju precis 30+0 idag :) Känner mig inte riktigt sprickfärdig än. :D

Tina-A
0

Vi har haft allt klart, mer eller mindre, sen vecka 25 tror jag. Vi har en bred garderob till barnet i storlekar 50-56-62, aven ytterklader.
Vi har vagn, akpase, skotvaska.
Till sangen har vi mobil, sangklader, 2 sovpasar, kudde, tacke, spjalskydd, plastad frott?.. Sangen baddade vi i vecka 32.
Vi har ett hemmafixat skotbord med skotsaker - tvattlappar, engangsunderlagg, flergangsunderlagg, salvor..
Vi har 2 babysitters, barsele, babygym. Vi har ungefar 10 olika mysiga filtar i olika tjocklek och material (snuttefilt, ligga-pa-golvet-filt, vira-in-sig-i-filt osv).
Sen har vi badbalja, badstol, badhandduk med huva, babyolja, lotion..

Vi har ocksa saklart nappflaskor, nappar, nassug, termometer och sanna saker. Men sen har vi ocksa redan massa skedar som vi fatt i present och en baby bjorn tallrik, haklappar och lite sant.

Sjalv har jag Amningsbhar, inlagg, brostvarmare.
Vi maste kopa blojor men vi kanner oss ganska klara.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tina-A
0

Bilstol har vi ju ocksa saklart :) haft den i typ 10 veckor. Kandes underbart att ha fixat nastan allt runt vecka 25 nar man orkade fixa och magen inte var i vagen. Vi har inte kopt nagra saker alls pa nastan 2 manader och det sista, blojor typ, tar vi liksom pa ica en stund innan :)

Vaskan ska vi packa efter nyar och ett forlossningsbrev har vi inte skrivit an. Ar i vecka 33

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jensa90
0

Nästan allt klart här. =) Skötbordet står redo, me till o me blöjor o allt som kan behövas.

BB-väskan står redo.

Är i vecka 38 Idag. =)

Resistance is futile. 

[Theriss]
0

Vagn skaffade vi tidigt men rsten har kommit efter v 30, mycket har varit närmare v 40 =P Jag skrev ett förlossningsbrev men glömde packa ner det…