Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 5844 ggr
Kickan90
0

sex o piller?

hej,

hur lång tid tog det för er att bli gravida efter att ha slutat med era piller?
jag kan ibland vara lite slarvig med mina piller vilket min kille vet, vet inte om jag är gravid då jag har varit skengravid innan?! (heter de så hos oss människor också?)

men jag vet inte riktigt när man ska testa läste att jag skulle vänta tills dag 16, vad tycker ni? (då blir det från den dagen mina bröst ömmade) ska jag ta ett imorgon bitti och ett om 16 dagar? :S
fick också höra att det tar 2veckor att få ägglossning med cerazette, men på bibacksedeln står de 48, vi planererar inte att skaffa barn. men man vill ju gärna veta när vi kan testa osv i och med att jag har lite symptom igenObestämd

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Tina-A
0

Du testar dig nar du skulle fatt mens men den uteblivit. Jag blev gravid 1 manad efter att vi slutat med piller, forsta forsoket.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Kickan90
0

men minipiller, så får jag knappt någon mens :S

Medarbetare på

Mitralis
0

Dag 16 från vaddå?

Kickan90
0

#3 hittar inte hemsidan nu, men har för mig att dag 16 var BIM?

aja, jag vet inte riktig hur jag ska testa mig, eftersom jag fortfarande äter minipiller. kanske får testa mig varje månad?

Medarbetare på

OolssonxD
0

prata med en barnmorska om du är osäker.. har själv aldrig käkat p-piller och är gravid nu för första gången.. :D

Kickan90
0

#5 äsch testar mig varje månad istället :P
har bara 1karta kvar tills vi ska försöka ändå ;)

gillar inte att prata med främlingar om sånt här, internet e en sak^^

Medarbetare på

Crispig
0

Jag bestämde ett datum varje månad då jag fick använda ett test, visserligen blev jag preggo på en gång så jag fick inte mycket till disiplinprov på mig :P

Lycka till!

Kickan90
0

#7 okej, har haft symptom i 1v nu. när hade ni tagit första stickan? (=

Medarbetare på

Tina-A
0

#8: När hade du senast mens?

Kickan90
0

#9 som jag skrev innan så har jag ingen mens när jag tar minipiller, Cerazette. Så därför är det jätte svårt att veta.

ska ringa ungdomsmottaningen imorgon och höra med dom. hon på apoteket hade inte så stora råd, men köpte 2 tester iallafall.

Medarbetare på

[Catteklina]
0

Misstänker du att du är gravid och äter Cerazette så bör du sluta på dom direkt. Då dom inte är bra för ett eventuellt foster. Står så i lappen som medföljer minipillerna. Käkar själv dom…

"Graviditet
Cerazette ska inte användas av kvinnor som är gravida eller de som misstänker att de kan vara gravida."
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19971212000066&DocTypeID=7&UserTypeID=2

Lycka till!
Mvh,
-C

Tina-A
0

#10: Du skrev innan att du får "knappt någon" mens, inte att du inte alls har mens. Jag tolkade "knappt någon mens" som att du har blödning då och då.

Har du ingen mens har du inte heller ägglossning och kan därför inte heller vara gravid.
Du kan ju använda testerna du köpt nu, om du inte vill spara dom, och sen kan du gå och testa dig gratis på ungdomsmottagningen var 3e månad istället. Har du ingen ägglossning är det inte lönt att slösa pengar på graviditetstest tyvärr..

Däremot kan du, om du missat en massa piller och lyckats få ägglossning och ni prickat in de timmarna och du mot alla odds faktiskt blivit gravid då - och det är därför din mens inte kommer nu, så kan du ju vara gravid. Chansen är inte så stor men möjligheten finns ju om du slarvat ordentligt. Då skulle det i så fall vara därför mensen uteblivit.
Men ja.. Om jag inte hade mens (= ingen ägglossning) skulle inte jag slösa pengar på graviditetestest, det är inte lönt. Utan ägglossning kan man inte bli gravid.
Det går ju att testa sig gratis på ungdomsmottagningen, det känns som mycket mer realistiskt att gå och testa sig där typ var 3e månad istället för att köpa hem test.

Crispig
0

#8 Jag väntade tio dagar efter att jag borde ha fått min mens. :)

Kickan90
0

#11 okej tack så mkt, ska testa mig hos ungdomsmottaningen på fredag. Trodde att jag inte fick gå till ungdoms… eftersom jag ska bli 20 men det varade ända upp till 24år.

#12 jo jag får en mindre blödning ibland, men dock inget som kommer varje månad den kommer oregelbundet. kan ibland inte haft mens på 6mån och ibland får jag mens varannan.
men som sagt ska jag till ungdomsmottaningen på fredag. Vet vissa som har blivit gravida med cerazette fast att de inte har missat, så man blir lite nojjig speciellt när min kropp visar gravidsymptomer. Hände sist förra året på samma månad.

#13 okej :)  har gått 1 vecka idag o symptomen e de samma fast jag har börjat må illa ibland och äter mycket mindre :/ går på toa typ hela tiden.
Vi får se men jag tror att min kropp har gravidsymptomer för att jag längtar xD

Medarbetare på