Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 7913 ggr
Annisangel
0

sex under graviditet...?

Nu ska jag inte gå in i detalj, men senast, jag är i vecka 22, fick jag så himla ont i nedre delen av magen så jag gick nästan dubbelvikt resten av dagen… Tänkte höra om det är någon mer som haft problem med närheten till den kära partnern???? Jag blev lite skraj måste jag säga… Men sen gick det över och jag kände mig helt normal igen efter den dagen.

Kram på er däruteKyss

Många Goa Kramar

Annisangel

Tina-A
0

Nu är jag visserligen bara i vecka 11+6, men jag och min sambo har sex flera gånger i veckan. Ibland så - gör det inte ont men - kan det kännas lite obekvämt eller obehagligt i nedre delen av magen kanske 10-15 minuter efteråt men sen går det över. Och det är inte varje gång utan bara ibland..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

andaloce
0

Man glömmer fort Obestämd, men minns att jag vissa gånger fick ont efter samlag, både i nedre delen av magen (livmodern?) och i själva underlivet. Aldrig så ont som du beskriver, men vissa gånger högg det till ordentligt direkt efteråt, men det släppte efter några minuter. Annars en obehaglig känsla som satt i en stund.

Så var det till och från under hela graviditeten.

Trollhassel
0

Fick ont och kände obehag. Det minns jag. Det var ett stort problem.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Annisangel
0

Ja, tack alla för kommentarerna, då är det relativt vanligt iallafall… Det gör mig lite lugnare. Men det är ju konstigt om det inte känns någe alls. Det är ju trots allt en liten människa som "kommer emellan"!Tungan ute

Tack söta vännerKyss

Många Goa Kramar

Annisangel

Tina-A
0

#4: Bebisen ligger så pass skyddad att den aldrig kommer emellan eller påverkas av sex, så det är ingen fara :) Penisen kan aldrig komma till bebisen.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Annisangel
0

#5 nej det förstår jag… Men jag blev lite orolig när det gjorde ont, precis som att bebis kom högre upp för att sen glida ner igen… Jag är nog lite nojig, det är första barnet och allting…

Tack för din kommentar, det gör mig också lugnareSkrattande

Vad ni är goaKyss

Många Goa Kramar

Annisangel