Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 64959 ggr
Tina-A
0

När började det synas på er?

När började det synas på er att ni var gravida?

Både utan och med kläder på :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tina-A
18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I vecka 8 sa min sambo för första gången att "shit du ser ju verkligen gravid ut", men jag tycker det syntes redan i vecka 6-7 utan kläder. Då såg man det alltså redan på morgonen, magen svullnar säkert till det dubbla under dagen känns det som!!

I vecka 9 sa min mamma för första gången (hon vet inget) att "man kan ju nästan tro att du är med barn!!" och klappade mig på magen. Men jag sa inget utan bara log.
Så i vecka 9 syntes det med kläder på tydligen, i och med att andra påpekade det då.

Är i vecka 10 nu och nu har dom börjat snegla på jobbet.

Här är en bild, v 9+5, innan frukost på morgonen. Med kläder :)

Tina-A
2

Skillnaden mellan vecka 5 (4+0) och vecka 10 (9+0) utan kläder..

Magen var ganska platt innan så det märks ju tydligt att den putar nu. Men som sagt blir den säkert dubbelt så stor på kvällen, men jag tar bara bilder direkt på morgonen. Känns så missvisande att ta kvällstid!

Undrar hur många som ligger där inne egentligen..!
BF 11 februari

Jensa90
0

Jag är runt vecka 18, och det syns knappt när jag har kläder om jag inte nyligen ätit massor, och utan kläder syns det ganska bra.
  Får alltid kommentarer "vart har du gömmt magen?!" =)

Men tycker det är skönt att det inte syns så mycket.

Resistance is futile. 

regskylt
1

det började väl synas kanske runt vecka 18 med kläder på tror jag om jag vågar lita på gamla bilder :)

[Theriss]
0

Jag är i v 18 nu och det har börjat synas lite.

Johanna
0

svullen va jag tidigt… så det började väl synas runt v10-11 tror jag..

riktiga bebismagen kom runt v18

Trollhassel
0

Såhär såg jag ut i vecka 18. Det var nog bara jag som såg magen ;)

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Mominona
0

Kring sjätte månaden tror jag nog det syndes för andra att jag verkligen är gravid.

Ändå var jag svullen rätt tidigt, men jag är inte pinnsmal från början så magen smälte väl in på min kropp…

Nu ser jag ut såhär i månad 7:

Emelie-E
0

När jag var i vecka 20 kunde man väl se att jag var gravid utan kläder. Men alla tyckte ändå att jag hade en jätteliten mage.
Så det är först efter vecka 21 som min mage har växt, och nu syns det rätt tydligt med kläder på att man är gravid. Till och med när man har en tjockare tröja.
Går in i vecka 24 imorgon =)

Tina-A
0

Idag, vecka 10+3, frågade den första kollegan på jobbet om jag var gravid. Så nu syns det så tydligt att det är en bebismage och ingen tjockismage att dom vågar fråga!

Även igår så undrade en kvinna om jag var gravid. Min väns mamma som ALDRIG träffat mig, utan som såg mig för första gången igår, frågade min vän när jag gått om jag var gravid. Så även fast man inte känner mig syns det tydligen att det är en gravidmage :)

Mysticriver
1

Sambons mamma som vanligtvis bor i Finland är här på besök just nu och det är 3:e gången hon träffar mig, frågade om jag är gravid. Är just nu i vecka 6+5 Förvånad Måste vara extremt svullen om magen, men jag ser ju inget…

regskylt
0

#11 det finns andra sätt att se. många säger at det syns i ögonen  och sättet än är på Tungan ute

Mysticriver
0

#12 Hon sa att de syntes på magen. Jag är inte lika smal om magen som jag va sist hon va här.