Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 3187 ggr
Majin
0

kan jag vara gravid eller inte?

jag hoppas att det finns någon som kan hjälpa mig att få lite klarhet i huvudet ! (:

jag äter P piller och har gjort det i över 5år, men för ca 2 veckor sen började jag känna lite graviditets tecken så som , ömmande bröst, illamående, trötthet, ena stunden fryser jag andra stunden svettas jag som aldrig förr.. sen har jag även haft mensvärk men ingen mensvärk som jag känner igen, jag brukar har rätt kaftig värk annars , men denna är lite molande , ligger där och bara är (eller hur man ska säga)och jag gjorde testet idag,vilket var negativt, och efter en liten stund kom mensen, vilket jag tror det är..Jag har ätit antibiotika kurer i två omgångar sen den 4 Juni .. kan P piller få sämre efftekt under tiden?

så om det nu är en nidblödning eller något annat , NÄR ska man testa sig igen? (om det nu var för tidigt att testa sig idag ?) eller är det ens någon idé att göra ett nytt test?

när ska man egentligen testa sig ?

Skulle vara jätte tacksam för något svar ! :)

regskylt
0

Har din mens varit sen? skulle du ha mens nu när blödningen kom?

ja, antibiotika försämrar effekten av p pille roftast, det brukar stå i bipacksedeln. det är försämrat undet tiden som du äter antibiotikan.

Majin
0

Ja den har ju det, och den skulle varit nu i veckan, alltså det är säkert den som har kommit men samtidigt så blir man lite fundersam när allt inte är som vanligt och man har dessa symtomer som man inte brukar ha, och det var ändå lite mer än 2 veckor sen jag åt antibiotika. kan man märka så mycket symtomer på så pass kort tid? :s haha jag är verkligen inte insatt någonting i det här :p haha

regskylt
0

#2 ja det är ju inte omöjligt att det kan ha påverkat en del i din hormonbalans och på såsätt ställt till det lite. men är du osäker så gör ett test till om envecka

Majin
0

#3 ja jo det har du ju rätt i, men grejen är den att jag åt även antibiotika ca 2 veckor innan dess och kände absolut ingenting sånt här efter! Det är ju med lite skumt! Men det är säkert som du säger,sen kan det ju vara någon önskning och inbilldning om att man hade gärna velat vara gravid fast man inte tänker så mycket på det så man tror inte att det är det som påverkar ;) men ska absolut göra ett till om en vecka och se vad som sägs (: tack så mycket för att du lugnade mig lite iaf! (: alltid skönt att kunna få lite frågetecken lite mer raka, och att man kan fråga någon som faktiskt vet, som pojkvännen får man inte så mycket svar från ;) hihi