Vart köper ni kläder Mammor?
Hej.
Somöverskriften lyder, Vart i detta avlånga land får man tag i bra mamma kläder, som inte bara sitter skönt, också är snygga?
Jag har världens sämsta butiker här i norrtälje, då bara typ en butik har en tre-meters vägg me några mamma tröjor.
Och min syster o jag sprang runt i hela Vällingby centrum igår, och frågade i varenda butik om dom hade mamma kläder, bara EN hade, H&M… och det var inget stort utbud… Jag lyckades hitta två byxor som va riktigt snygga, provrummet nästa, tror ni inte att dom va för stora… jag är smal, men inte skrikit smal, har i normala fall 36 i byxor… men dessa var 36 & 38 i storlek, och var groteskt för stora…och det var inte som om jag skulle växa i dom när magen blev större (den är inte super stor nu, men lagom bullig) de va helt slappt o obekvämt…
och inte har jag hittat någon riktig "MAMMA BUTIK" att sticka in näsan på o prova hela deras sortiment…
Jag ska inte föda förens i December, o jag kan inte vandra hela vintern i kjolar o klänningar… =(
_Hjälp!
Har kollegor o vänner som hade samma problem, att hitta kläder som sitter kvar o inte stramar eller så.
Vart köper ni era kläder, och om ni hittat ett bra ställe med stort/större utbud, vart? och har dom riktigt små storlekar (34-36)? och finns den i stockholm?
Kan ju inte köpa vad som helst över internet, för man vet ju inte hur det sitter…_
tacksam för all hjälp, o även om det inte hjälper mig, så kanske någon annan får bra hjälp av tips.
tack på förhand.
Resistance is futile.
Svårt det där, jag har köpt vanliga kläder några storlekar större bara så man får plats =) Slipper dok vinter problemet med kläder då jag väntar barn nu om några veckor. Men byxor med resår över magen är en bra uppfinning, de kan man ha hela graviditeten igenom och man kan hitta snygga som inte heller ser ut som mamma kläder. Bor inte i Sthlm men köpte dessa i Kungens kurva(?) i sthlm.

jo, hittade ett par byxor som satt löst som man bara drog åt band beroende på hur stor magen va.
_ vart i kungens kurva? i skärholmen delen, eller heron city bredvid IKEA? finns en hel del butiker på båda sidorna, kanske borde åka dit o titta också. =P
Men det får göras nästa vecka, då jag ändå ska jobba i stockholm.
fler tips o butiker vore bra.._
Resistance is futile.

Jag är inte gravid själv men www.nelly.com har en kategori som heter mamma och sedan klickar man på kläder. Tycker de har rätt snygga saker

#3 problemet me att köpa online för mig iaf, är ju att min normala storlek inte va rätt i mamma kläderna.. :S
men ska kika in där. =P
Resistance is futile.

ok, man får skicka tillbaka och bya kostnadsfritt, sedan brukar det finnas bra måttabeller och stoleksrecensioner.
hoppas du hittar något som passar

#5 tittade lite där, o de va inget som skrek "köp mig"… så letar vidare, men det va ett super tips iaf.
Resistance is futile.

synd att du inte vill kopa online, annars sa har ASOS.com valdigt bra utbud av moderiktiga klader for blivande mammor :)
// Amanda

Jag har kört hårt på vanliga jeans-leggings..eller för den delen leggings med en top till. Kolla in H&M. De har kläder som funkar.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

#7 vissa kläder är okej o köpa online, men eftersom jag bara kan betala via swedbank-internetbank så går de inte på visa sidor.. =/
#8 jag är inte så mycket för leggings, o vet inte hur varmt det blir när snön kommer… =S och H&M är den butik jag pepprat med besök, men dom har nästan inget utbud av mamma kläder där jag varit (norrtälje, vällingby, Sickla..)
Nu har jag iaf köpt ett par billiga jeans, som jag hoppas passar, dom kommer nu i veckan. *hoppas*
Resistance is futile.

jensa, du kan ju alltid kolla blocket, där är det ofta mpnga som lägger ut klädpaket billigt.

#10 jo, jag har köpt två par jeans därifrån, men man vet ju inte om byxorna sitter bra, och även om man får mått så blir det endå svårt. =/
jag skulle vilja hitta en mamma-butik, full med bara mamma kläder, det vore underbart. =P
Resistance is futile.

Vanliga butiker med mammamode är; H&M (vissa), Vero Moda samt Polarn och Pyret. (Ju större butik, ju större utbud).
Toppar, tröjor, vissa klänningar osv. går ofta bra att köpa från det "vanliga" utbudet, mycket stretch eller någon storlek större så brukar det funka, byxor däremot… Inte lika lätt att hitta byxor som sitter bra.

o dom byxorna jag köpte över tradera o hade hopp om, va för stora, jätte stora, fast dom va 36 & small… =/
men jag ska göra ett försök att sy om dom lite, så det är lätt att sprätta upp om man växer ännumer… =P
#12 jo, men hittar inte någon riktigt stor butik… bor ju bortom norrtälje, så stockholm e ju ett allternativ, men butikerna mitt i stan är inted så stora direkt… eftersom dom har både dam, mamma, herr och barn avdelning… =/
Resistance is futile.

Oh, jag glömde Topshop!!! Dom har faktiskt snygga mammabyxor, även i små storlekar, såg i stl 32 senast jag var där. Dock är det även deras problem att de nästan bara finns i väldigt små storlekar… Men bra för dig kanske. 
Topshop finns i;
STHLM (Gallerian, Skärholmen, Vällingby). Göteborg och Lund.

#14 OOH, då måste jag gå dit o kika. =P
Hoppas på det bästa. =P
TACK för bra tips, Alla.
Resistance is futile.
I Uppsala finns Hanazacka på St Olofsgatan samt att flera av standardbutikerna har mamma-avdelningar.

#16 uppsala tar det en bra stund o åka till, men det kan de vara värt, ska nog ta mig en titt där också.
Resistance is futile.
#16 Jag har haft klasskompisar som åkt från just Norrtälje till Uppsala så därför tänkte jag att det var pendlingsavstånd.

#18 jo jag har en vännina som bor i Norrtälje, o gick i skola i uppsala, men om jag ska åka kommunalt så måste jag åka 40min till norrtälje, sen därifrån till uppsala.
så jag får se om maken orkar åka en sväng dit någon dag. =P
Resistance is futile.
Titta här vad jag hittade :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

jätte bra sida, men min plånbok klarar inte ens av rea sakerna.
Resistance is futile.