Gravid iFokus

Gravid

Etikett: mammor
Läst 4077 ggr
Linn
0

Vart ska jag föda?

Jag har lyxen att kunna välja mellan 3st BBn. NÄL, Östra och Mölndals sjukhus. Planen från början var att jag skulle föda på NÄL, bland annat för att jag har hört mycket bra om NÄL och för att jag kanske inte är super sugen på att åka genom göteborg när jag ska föda.

Nu är det dock så att dom ska renovera någonstans om det var precis brevid BB eller om det var någonstans på BB avdelningen när jag är planerad att föda. Och jag vet inte om jag är så sugen på att ligga där under tiden de renoverar…Dels är det inte säkert att blivande pappan får lov att stanna kvar under natten på grund av platsbrist och sedan vill man ju inte vakna tidigt på morgonen på grund av att dom borrar osv…

Så jag skulle vilja höra era erfarenheter av olika BBn. Vad tycker ni om Östra och Mölndal? Vet ni vart man kan hitta information om de olika ställena?

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Emelie-E
0

Jag har ju lite samma problem. Blivit avrådd av mamma och syster att föda på NÄL, så där blir det troligtvis inte.
Och då står det ju mellan Östra och Mölndal. Vilka man inte vet någonting om.

Så jag hänger på här och undrar det samma Glad

Linn
0

Varför avrådde de från NÄL? På grund av renoveringen eller något annat?

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Emelie-E
0

Det var något annat, någon regel de har eller något. Jag minns inte just nu. Det var precis i början när jag hade bestämt mig för att behålla som dem sa det. Och då var mina tankar på annat håll.

Phanomea
0

För mig blir det NÄL igen, var super nöjd förra gången med NÄL. Dessutom så födde min kompis för ett par veckor sen på Mölndal och hon var inte nöjd alls (Hon ville egentligen föda på Östra men det fylls tydligen upp väldigt fort där så hon fick inte åka dit), på BB avdelningen så hade dom tex tagit hennes blommor som hon fått + att hon kände att hon som förstföderska inte fick någon hjälp alls. Det var dom supergulliga med på NÄL sist jag var där! Sen är det ju tråkigt med renovering och sånt kanske, men det måste dom ju lösa på nåt bra sätt så att man inte blir så hemskt utsatt av det…

MimmieM
0

Födde på Näl, det var toppen - trotts renoveringen. De bygger om gamla BB till infektionsavdelning (ligger under nuvarande BB). Och sambon fick plats. Det handlar helt enkelt om ifall man får ett eget rum eller hamnar i en sal  med ca. 6 sängar. Blev dock chockad när jag fick hem räkningen att det kostade 80 kr/dygn för mamman att stanna på EVA. Att de sedan kostade 200 kr för sambon, de visste jag om.

En väninna kom in med värkar till östra och de meddelade att de var fullt, så de fick åka till mölndal - som också var fullt så de skickade tillbaka henne till östra igen. Väl på östra för andra gången var de fortfarande fullt så hon fick föda i en annan typ utav sal. Sedan är de väldigt snabba på att skriva ut folk ifrån östra också.

Carpe Diem