Bröstförändringar vid graviditet
Att brösten ändras under en graviditet är ju rätt självklart. Mycket händer även där.
Men mina har förändrats på ett sätt som jag inte vet om det är normalt.
På samma ställe på båda brösten, snett nedanför bröstvårtan på insidan av brösten om man kan säga så (vårtgårdarna och lite utanför), så har jag fått någon sorts svullnad. har även fått en lite annorlunda färg just där.
Har jag bh på mig en hel dag, vilket jag alltid har, så är det jättesvullet när jag tar av den. Är jag utan en stund så försvinner det, men jag är fortfarande tjockare i huden just där.
Det är alltså likadant på båda sidor. Dock lite mer på vänster bröst.
Är det något jag bör kolla upp? Bör jag vara orolig över att det är något fel?
Jag vet inte riktigt hur länge det har varit så här. Men det är några veckor nu.

Låter som om bh´n trycker på en mjölkgång/mjölkkörtlar (eller det som håller på att förberedas för mjölken) …byt bh till något mjukare så går det nog över.
Mjölkkörtlarna kan kännas just som knölar och de är ju när dessa kläms eller skavs av tex en hård bh som mjölkstockning kan uppkomma när väl mjölken kommit…

Jag använder en sportbh nu. Och den är ju mjuk och skaver inte eller så.
Men man ska kanske testa en större storlek. Eller någon helt annan form av bh.
Det kan ju vara att du behöver en större bh, känner det själv. Från att ha haft B så har jag nu gått över till C, och till och med måste fundera på D…. Jöjje mig vad dom växer mina boobisar
Men dom gör inte så ont längre tack och lov…
Kram på dig!
Många Goa Kramar
Annisangel

Mina har också växt. Men köpte samma storlek ändå, då jag tyckte den satt bra.
Men då ska jag faktiskt testa med en större bh och se om det hjälper! =)
Kram tillbaka!
Jag skulle gå ett tag utan för att se om det försvinner då, annars är det nog inte bhn
Medarbetare på djurskydd.ifokus

Nja, att gå utan bh är nog rätt omöjligt. Har såpass stora så det är bara väldigt jobbigt att gå utan.
#6 passa på att vara utan så mycket det går då… när du är hemma och inte behöver röra dej så mycket… man behöver ju även lufta brösten senare under amningen
Medarbetare på djurskydd.ifokus