Vart vänder man sig vid VUL?
Skulle vilja göra ett vaginalt ultraljud om typ några veckor. Ska skrivas in på nacka sjukhus den 16e, men där gör man ultraljud i vecka 18 sen. Men om allt går som det ska skulle jag vilja kolla att allt ser okej ut innan dess, typ vecka 9-10 eller någonting. Vart vänder man sig då?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Om allt fortskrider normalt brukar man inte få göra det via MVC "bara för att", då tror jag man får vända sig till någon privat klinik. Men nu beror det säkert på landstingen, här uppe är det så i alla fall..

Om man gnäller lite och säger att man är väldigt orolig kan det funka. Annars finns privata kliniker men då får man ju pynta för det själv.
Vart bor du?
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
#2: Stockholm..

#3 Då lär det finnas möjlighet för dig att hitta privatklinik på nära håll om du inte kan få göra ett UL på MVC.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

#3 jag va inne på CityGyn , vid Hötorget.
fick snabbt en tid o dom va mkt trevliga.. är dock en manlig gynekolog.
kostade 300kr
#5: Jag skulle aldrig klara av att en man gjorde det .. Jag har aldrig gjort en gynekologundersökning tidigare, aldrig någonsin. Första gången vill jag att det ska vara en kvinna, annars kommer jag aldrig klara av det. Är supernervös inför min första gång :(
#6 Jag gjorde VUL inför min abort har heller aldrig gjort en gynundersökning så va skitskraj och bröt ihop! Men Killen var helt underbar och om jag hade kunnat så skulle min första gynundersökning göras av honom, dock är inte det möjligt för mig :(
Kolla om du kan prata med honom först om att du är orolig för det och sånt så vet han det (eller hon om du hittar ett annat ställe) oavsett vem det är som gör det så måste de ju tänka på dig.

Jag har haft problem med vestibult som inte tagits på allvar i många år. Går nu privat till en kille (norrköping) Han är den bästa jag haft, och då har jag gått hoss många. Väkdigt proffsig och förstående mer varsam än vad de tidigare läkare/gynekologer jag har haft.
Jag har rekomenderat mina vänner dit, alla har varit lika nöjda.
Önskar att min första undersökning var hos honom kan jag säga.
Träffa honom och prata kasnek känns det bättre än vad du tror.
Lycka till

#6 okej förstår det, men det finns ju andra ställen :) dock så är jag bra mkt mer nöjd med han som gynekolog än nån annan tidigare.. han är väldigt proffessionell.
men…
mamma Mia vet jag utför VUL.. ring dom… tror dock det kostar runt 700kr istället, men det kan det ju va värt. :-)

Jag går på sofiahemmet istockholm hos cleas. Han är underbar! Så män kan vara bra också, men som sagt, en smaksak =)