Gravid eller inbillning?
Hej.
Jag har varit gravid 2 gånger tidigare, första gången fick jag troligen missfall och andra gången gjode jag abort som jag ångrar.
Nu tror jag att jag är gravid igen, jag är 5 dagar sen.
Jag är trött som ett as, fått huvudvärk, ryggsmärtor, magont, är uppsvälld, har humörsvängningar, förhöjd tempretur, känslig näsa, yrsel och jag trodde jag fick mens men det var det inte utan troligen en "nidblödning".
Men kan det vara så att jag inbillar mig allt detta för att jag verkligen vill ha barn eller är jag gravid?
Ja, kroppen kan verkligen spela en ett spratt! Kan vara inbillning likaväl som du kan vara gravid! Bästa alternativet för att vara säker är nog att göra ett grav test
.
Om man gärna vill bli gravid eller är rädd för att bli det, så är det nog lätt att man går å känner efter lite för mycket och stressar kroppen vilket kan leda till försenad mens osv, tyvärr.
Lycka till! Berätta när du vet!
det är exakt samma för mig, jag ska testa mig på söndag eller måndag för då är det 4 veckor sen :) lycka till!

Bra, då är jag inte ensam om detta : D
Jag har själv köpt 5 st grav test på tradera som borde komma till veckan. Hoppas dom kommer när sambon är i skåne, vet inte hur jag ska kunna berätta för honom att jag tänker behålla det om jag nu är gravid.
Lycka till du med :)
vill han inte? :O
jag ska köpa på apoteket, de kostar ca 60 va?
vill inte gå till ungdomsmottagningen för oavsett om jag är dt eller inte så blir det så mkt snack "/
skriv här sen hur det är :)

Nej, vill vill jue att vi ska ha körkort, bil och jobb innan men sånt tar lång tid och jag tänker inte vänta så länge.
Idag höll jag på att svimma på praktiken, mådde otroligt illa och hade yrsel, det släppte inte helt förrän jag fått mig något att äta :/
Nej, jag förstår precis vad du menar. Köpter hellre test själv och blir det ett + så är det jue bara att ringa mvc^^
Detsamma :)
#5 låter inte direkt som inbillning!! det var så jag märkte nu sista graviditeten att jag var gravid - pga illamåendet! (hade haft hormonspiral och hade inte hunnit få tillbaka mensen än, vilket borde betyda att jag blev gravid på första ägglossningen).

Okie, men om jag nu är det.. hur ska man kläcka det för sambon? :S
Vet att han inte vill men det är väl ändå mig själv jag ska gå efter.
Alltså, om du älskar din pojkvän känns det väl bäst att du ändå tar upp det med honom på ett schysst sätt?
Ni är ju två om det hela, om han verkligen INTE vill ha barn borde han ju inte ha oskyddat sex med dig. Samtidigt är det ju ingen bra grund för ert förhållande att tvinga honom in i en papparoll.
Om du vill ha barnet är det klart du ska behålla det, och om din killes reaktioner blir dåliga så får du väl förbereda dig på att bli ensamstående mamma, i värsta fall.
Hoppas verkligen inte att det här inlägget låter neggo på något sätt, menar inget illa.

Ja, jag vet men. Han förväntar sig att om jag är gravid så ska jag göra abortför andra gången även om jag sagt att det inte kommer hända. Jag har sett fram emot attha barn ett bra tag nu.
Men jag vill gärna göra ett gravtest först innan jag pratar med honom om det, problemet är att det kommer slinka ner ett brev i brevlådan med 5 gravtest i och jag måste hem och ta det brevet innan han gör det, lite svårt då jag praktiserar och han är hemma dock :/
Men samtidigt om han gör mig gravid så får han ta ansvar för det.
Nej då, tacksam för alla svar jag fått än så länge :)
Om du misstänker dig vara gravid är det väl ändå ingen hemlighet att hålla på? Ser han gravtesten får du väl säga som det är "vi har som du vet haft oskyddat sex och jag kan ev. vara gravid".
Om din pojkvän medvetet tar risken att göra dig gravid och ändå förväntar sig att du ska göra abort så låter det som att han borde vakna upp i verkligheten.
Du gör såklart som du känner i hjärtat men rent spontant känns det ju som att en del av glädjen försvinner när man skaffar barn med någon man från början vet inte vill. Fast å andra sidan kan man ju vara ensamstående förälder och klara sig lika bra.
Hursomhelst hoppas jag det går bra :)

man hinner ta körkort under tiden också :) JAg tog på en månad ungefär nu.. då var jag i vecka 20-25 + :) så omöjligt är det inte

Nej, men han vill jue också att vi ska hinna resa en gång till och gå på festival och det skulle vi jue lät hinna : )
Men han vill jue också att allt ska ligga färdigt framför fötterna på honom, men han tar jue aldrig tag i någonting så inget blir gjort men om han vet att det är en liten bebis på G då kommer det bli fart på både honom och mig, så jag ser det som en fin spark i röven : D

Hej igen.
Har gjort ett gravtest nu men det var negativt :S
Kanske lika bra med tanke på hur min sambo reagerade när jag berättade att jag kanske var gravid igen :/
Eftersom vi inte fått mycket gjort med våra liv än så fick han panik för han vill vara mer förberedd innan vi skaffar barn, helt förståeligt men det är svårt att ignorera moderskänslorna jag känner, längtar så efter det.
Men nu har vi iaf kommit överens om att vi ska börja plugga distans samtidigt som han ska ta körkort och vi ska spara ihop pengar till resa, festivaler och så sen efter det blir det nog en liten bebis<3
kom precis hem från ungdomsmottagningen,mitt va med negativt, kanske bra det med för skolan och så…

Ja, visst vill man ha barn men just nu får det läggas på is : )
japp :) men lycka till i framtiden då ;)

Hehe, tack detsamma : )