*suck* Vad är det för fel?
Vet ju att det är många här som fått barn förr så jag tänkte ställa en lite off topic-fråga.
Jag har ätit pencillin i 10 dagar. Fick livmoderinfektion 5 veckor efter förlossningen. Feber, blödde och hade ont. Slutade blöda tre dagar efter att jag börjat med pencillinet och hade inte ont längre. Nu var det tre dagar sedan jag slutade äta penillin och jag har åter igen börjat blöda och ha ont.
Gjorde ett VUL på sjukhuset när jag var där och min livmoder har dragit ihop sig och jag har inga rester kvar av hinnorna.
Vad i hela fridens namn är det för fel!? Vet att det kan vara svårt för er att svara på något sådant…men jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Höra av mig till sjukan igen?
Jag vill inte sitta på akuten i 5 timmar!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Så jobbigt. Kan det ha varit en för kort pencillinkur kanske så att några bakterier överlevde o starta om?
Du ska väl inte behöva sitta på akuten för sånt, ska det inte gå genom förlossningen eller bm eller nått?
Tycker iaf att du ska höra av dig till sjukvården igen.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#1 Ja, kanske…eller fel sort. Känns mystiskt i alla fall. Vanlig livoderinfektion har ju andra symptom än detta. Det blöder..klarrött blod och gör ont i magen. Vad jag hört så brukar det lukta illa och inte blöda.
Med Vänliga hälsningar

Du skall absolut söka läkarhjälp, tycker jag. Men kontakta först och främst din gynekolog eller barnmorska, så kanske du slipper sitta och vänta på en akutmottagning!
Låter otäckt att det "kommit tillbaka"! Förstår att du inte vill sitta på akuten i flera timmar, det gör ofta att man drar sig för att söka hjälp, tyvärr
. Hemskt att det ska behöva vara så.
Men jag tycker nog att du i första hand (nu på direkten om du inte redan hunnit gjort det redan) ska ta kontakt med förlossningen/BB, där har dom nog mer kunnigt folk än på akuten, och du slipper vänta i flera timmar!
Lycka till, hoppas det blir bra snart.

Jag ska ringa gyn klockan 9. Håll tummarna för att ja får en tid här i stan och inte 6 mil bort…och inte akutn!
Med Vänliga hälsningar
#5 Hur gick det för dig idag?

Jag ska till Eskilstuna idag. Mår illa, blöder och har ont :(
Med Vänliga hälsningar

hoppas det inte är något allvarligt :(
Lycka till!
Carpe Diem
Nu har vi inte hört nåt av dig på ett tag! Börjar bli orolig över dig nu.
Hoppas allt blir bra snart iallafall.

Nu vet jag vad det var. Fy farao! Jag hade rester kvar i livmodern och blev inlagd för skrapning…som gick fel. De råkade sticka hål på livmodern och jag blödde massor! Vaknade på intensiven och fattade noll. Fick stanna där ett tag innan jag skrev ut mig. Ville inte stanna en sekund till. Nu sitter jag och lider. Fy vad ont jag har! 
Med Vänliga hälsningar
Nä men fy så hemskt! Lider verkligen med dig!
Krya på dig!

#10 Men usch o fy!
Hoppas verkligen att du blir bra snabbt nu.
Kram
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Hoppas du mår bättre snart!
Men jösses…Vad är det de har gjort med dig……Hoppas du blir bättre snart!!
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

Lika ont idag och jag blöder fortfarande en hel del. Doktorn sa att det nog skulle ha slutat tills idag…men icke.
Med Vänliga hälsningar
Du får nog söka för det igen om det inte ger sig så att det inte sprider sig och att du blir sämre.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Fy sån jävla otur :(
Tänker på dig!

Håller tummarna för god bättring! Låter inget kul alls….