Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 13962 ggr
[kraig]
0

Konstig smak i munnen?

Hejsan,

jag har de senaste 4-5 dagarna haft en rätt konstig smak i munnen, som kommer och går med jämna och ojämna mellanrum. Det är som att smaken kommer från ingenstans och varar i några sekunder åt gången. Ibland är det en svårförklarlig, besk smak som i vissa fall smakar jätteilla så man får lov att grimasera. I andra fall är det en lätt metallisk smak. Men de är inte där konstant, utan kommer som sagt då och då.

Jag vet att förändrad smak i munnen kan komma under en graviditet, och jag och min kille planerar att skaffa barn. Jag slutade med mina p-piller för ca 3 veckor sen i samband med mensen, och borde ha haft min ägglossning för en vecka sen då om jag har gjort min matematikläxa rätt.

Vad är era erfarenheter av förändrad smak i munnen? Hur tidigt kom den för er i så fall? Jättenyfiken. Ska göra ett gravtest nästa helg, men man är ju så ivrig… :) Skulle ju vara en riktig lyckträff om jag lyckades bli gravid på första försöket..!
Förutom de konstiga smakförändringarna i munnen kan jag känna viss trötthet i kroppen och något förändrat aptit, men det kan ju även bero på att jag går och är så spänd inför vad som skulle kunna hända här framöver. Man vet ju aldrig!