Gravid iFokus

Gravid

Etikett: hälsa
Läst 4874 ggr
Ejliihn
0

sola solarie under graviditet ?

Jag är i vecka 17 och undrar om man kan sola solarium när man är gravid?

Crispig
0

Har läst någonstans att det kan finnas risk för att man får en ojämn solbränna som kan hålla i sig ett tag om man solar när man är gravid.

Men kommer inte ihåg när eller var det var jag snubbla över den informationen :P

Iskall
0

Detta har jag oxå funderat på.
Finns det någon risk att det är skadligt för barnet att sola solarium medans man är gravid?

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

Ejliihn
0

Okej, tack :) jag undrar med om det är skadligt för barnet att sola ?

JMax
0

Jag vet inte hur skadligt det är för barnet att sola solarie men man ska ju inte utsätta magen för starkt soljus o starkt ljus blir det ju i ett solarie. Det kanske räcker att täcka magen för att skydda bebisen men det är ju strålning o grejjer med. Jag skulle inte sola.

Det är inte bra för huden heller, man kan få pigmentförändringar o det är inte snyggt, Jag har fått lite för man kan ju inte undvika solen helt på sommrarna trots att man skyddar sig. På halsen, runt munnen och överläppen ser jag skitig ut, det har bleknat lite o jag brukar använda bus så att det inte ska synas så mycket. Jag har vänner med pigmentförändringar betydligt värre än mina som inte blivit av med dem alls trots att deras barn är i övre tonåren. Det behöver inte visa sig direkt utan de kanske kommer nästa sommar när ni solar.

Googla så kanske ni hittar mera fakta.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Ejliihn
0

Okej tack, jag låter nog bli att sola solarie :)