Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 2750 ggr
Mikaela_B
0

Nu är inte sparkarna charmiga längre...

Nej det är dom verkligen inte, skulle väl inte påstå att de är speciellt kul att fortfarande vara gravid och då är jag ändå bara 35 + 3, misstolka mig inte bara, helt underbart att ha ett litet liv i magen, men jag har aldrig känt mig så mörbulltad innan!

Mina revben känns som dom ska knäckas vilken minut som helst, speciellt höger sida suck….

och min stackars blåsa lider ju med, eftersom att man har ett huvud och händer som trycker och rör sig mot den, och den sitter ju helt klockrent när man står i kön i mataffären, eller varför inte på Ikeas 3 mil långa köer? :D Nej nej usch usch!!

Av mina 12 timmar man är vaken under dygnet ( kan ju ränka bort alla ggr man måste gå upp och kissa, och liknande ) så sparkar den lill* 11 timmar och 30 minuter av den tiden!! Och inte lite eller snällt hellet :S

Puh va kämpigt de är, och huvdet ligger så långt ner just nu så det gör bara ont…

Bara tvungen att beklaga mig lite över detta till folk som förstår vad man går igenom, för karln här hemma tycker ju att " men gumman så farligt kan det inte vara " bit ihop och se glad ut…

Med min vanliga tur så kommer man säkert gå över tiden typ 2 veckor också eller nått…

Just nu kan jag ju inte säga annat än att jag längtar tills den lill* kommer ut, men som sagt det hela är en fantastisk upplevelse, men man borde få ta en break emellan åt :P

Någon annan som har en vilding i magen också?

www.blueberryhedgehogs.com

Peregrin
0

Du har vad de kallar "en blivande fotbollsstjärna" med andra ord? ;)

Nej men, jag har faktiskt ingen aning om hur det känns eftersom jag aldrig ens varit i närheten av en gravid kvinna..

Hoppas det går bra för dig! *kram*

Mikaela_B
0

Haha ja fotbollsstjärna eller basketspelare eller kampsportsproffs, bara att välja tycker jag :P

Ja då det kommer säkert gå jätte bra resten, bara jag som önskar att tiden som är kvar kunde flyga förbi :P För snabbt går det inte längre…

Peregrin
0

En boxare också kanske :)

Nä, kan tänka mig att du blir trött och om inte annat rastlös.

Mikaela_B
0

Ja precis :)

Trött är bara förnamnet, men eftersom att jag inte kan sitta längre stunder så blir man inte så rastlös :p men trött passar in väldigt bra hehe…

Lenore
0

Sådär hade jag det förra graviditeten också. Mina revben var ömma två veckor efter att dottern kommit ut. Det gjorde VÄLDIGT ont när hon sparkade och hade sig och hon var också igång nästan hela tiden.
Denna bebisen är mycket snällare även om hon också kan få in välinriktade sparkar och jag är ofta öm i revbenen nu också men inte alls så som förra gången.

Så jag vet vad du går igenom! En liten tröst kan vara att ju längre du går ju trängre får bebisen det och kan då inte få lika stor kraft i sparkarna så det kanske snart känns lite bättre.
Var dessutom inte så säker på att du kommer att gå över tiden. Min tös tittade ut helt oväntat i vecka 35+3 2,5 timme från första känning (vattenavgång). Jag var helt inställd på en 24-timmarsförlossning två veckor efter BF så vi hade en del kvar att göra när hon kom, haha. :)

Mikaela_B
0

#5 Ja det var väl tur att din nya lilla är snällare mot dig :)

och att de blir trängre för den lille är ju en fördel, men den sparkar bara ena sidan andra sidan så sträcker den på sig, och de gör också ont, FRUKTANSVÄRT för den pressar verkligen upp under revbenen :P

Oj då! det känns som man kommer gå över tiden, hehe känner inte av något minsta lilla tecken på att den ens har tänkt att komma ut någonsin haha :P Känns som den vill rota sig och stanna i magen på heltid hehe…
Vi får väl helt enkelt ta och se när den lill* har planerat att komma ut, men jag håller tummarna för mig själv att ja slipper gå över tiden hehe :P