Oregelbunden mens & ägglossning
Hur ska man kunna veta när man har lättar o bli gravid när man har oregelbunden mens?

Man kan köpa ägglossningstest på apoteket. Det är ju naturligtvis lite klurigt att räkna ut när man kommer att ha ägglossning om den är oregelbunden.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
ägglossningstest, räknar de ut när man ska ha ägglossning? När brukar man kunna testa me sån? Kan man testa efter mens?

Om du har ägglossning oregelbundet så får du testa när du skulle kunna ha ägglossning. Lite klurigt eftersom det kan variera för din del.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Jag hade samma problem som dig. Jag började testa med äl-testen direkt efter att mensen var borta och testade varje dag sen. Mina test gav dock aldrig utslag.
Du kan ta kontakt med gyn och berätta om dina bekymmer. Ibland kan man få någon slags piller som kan göra den mer regelbunden. Jag fick prova den men jag avbröt "kuren" eftersom vi skulle på en semesterresa och jag ville inte ha mens då. Där efter blev mensen som innan, oregelbunden men det hade kanske blivit bättre om jag fullföljde medicineringen. Kan vara värt ett försök! Det är ju svårare att bli gravid när man har oregelbunden mens och inte har en aning om när ägglossningen inträffar.

Jag hade regelbunden mens men började med ägglossningstest direkt efter mensen för att maximera chanserna. Testade varje dag, men de gav aldrig utslag. Någon mens efter det kom inte, och jag var gravid.
Men när jag hade ägglossning vet jag inte..
Hej!
Jag fick väldigt oregelbunden mens efter att jag slutade med Nuvaring. Menscykeln varierade mellan 23-34 dagar så det var väldigt svårt att veta när ägglossningen skedde. I flera månader i rad uteblev dessutom mensen nästan helt och då sa en barnmorska till mig att jag troligtvis inte haft ägglossning över huvud taget.
Mitt tips är att hålla bra koll på hur många dagar som går. Anteckna första dagen varje menscykel och skriv ned hur många dagar mensen varat och om den varit "normal" eller kanske bara lite brunaktig.
Efter ett tag ordnade det sig för mig, även om mensen var oregelbunden, och i fredags fick jag reda på att jag är gravid. Tidigt, men ändå! :)
Lycka till med försöken!

jag hade oregelbunden mens och körde med ägglossningstest några månader. Kände på mig när jag hade ägglossning faktiskt så jag behövde inte göra av med allt för många tester per månad. Dock blev jag inte gravid ändå trots stickor så mitt tips är att ha samlag under hela månaden och att försöka att inte tänka så mkt på att + på stickan.
vet att den meningen är den sista man vill höra men jag försökte 6 månader med stickor och sammanlagt 4 år innan jag blev med barn, och då när jag bestämt mig för att göra klart studierna först :)
önskar dig lycka till med hur du än försöker :)
ska dessutom säga att jag lyckades räkna ut rätt BF-datum (samma som ul visade) trots oregelbunden mens så någonstans inne i kroppen vet man mer om sin kropp än vad man tror :)