Årets första gravid.ifokusbebis?
Vem får årets första gravid.ifokus bebis?
Vad har vi för kandidater här?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

22 dagar kvar för mig :)

27 dagar kvar för mig =)

Hehe! Får vi se vem som hinner först då!

Spännande!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Jag räknar med att gå över de maxade 17 dagarna ;)
Fast idag räknas den väl som fullgången (dvs inte prematur)? Går in i vecka 38. Det är helt sjukt vad tiden har gått fort!!!

#5 Åh, nu blir jag avis! Vill ha min bebis nu!
Med Vänliga hälsningar

Jag har 10 v och 2 dagar kvar, men beräknas föda när som helst pga min livmodertapp som gett med sig och är mycket kortare än den ska, så första målet vi satte upp var att klara över nyår, och det har jag ju gjort nu
men som sagt, han kan komma när som helst, har haft värkar varje dag i tre månader nu, så jag är förvånade att han är inne än! Får ju inte göra så mycket för doktor så jag ligger mest, nästa mål läkaren har är att ta mig över v 34. Så jag hoppas vi klarar det med. Så förhoppningsvis blir inte min bebis först ut 2010 på gravid iFokus. Men man vet aldrig..
Hej!
Har inte skrivit så mycket just här inne, förutom min BF 3:jan. Jag har mest varit inne och kikat i princip varje dag…;)
Iaf har jag EN dag kvar….men ja har ju absolut inga känningar överhuvudtaget?! Ett par veckor sedan hade jag både förvärkar, mycket mer ont i fogar och rygg och slempropp som gick…
Verkar som att nu har kroppen återigen vant sig vid det rådande tillståndet och jag kan återigen springa i trappor…knasigt.
Vi ville ju att bebis skulle komma 2010, så veckorna innan tog ja/vi de lugnt..men nu känns det som om man lätt vill göra allt för att sätta igång det hela…spännande.
Pala gå över tiden…ja känner mig som en enda stor mage, har legat och snuddat den övre kurvan halva graviditeten…fö är det första barnet…suck
Nu kan man verkligen kalla det väntans tider. Djuren, senast hunden, har ju fått nya hem pga att jag vet att jag inte kommer räcka till…så nu e de de lilla nanokaret jag får pyssla om och vårda så länge…tihi
Men men…bara det är friskt tänker jag, tankar jag förmodar kommer helt naturligt så här sent i graviditeten.
Kontentan av de hela…jag hoppas att JAG blir först här inne och att alla andra trillar in som väntat med fina friska bebisar allihop!
Mvh,
IDA
Kul tråd! Såg att det är några som har BF nu första dagarna på året! Spännande! Själv har jag ca 40 dagar kvar, så först på året lär man ju inte bli
. Det känns ändå spännande att se hur lång denna graviditet blir eftersom första barnet kom i v.34 och andra i v.37, själv tror jag på full tid den här gången då denna graviditet varit helt annorlunda.
Lycka till alla som "bara väntar" på den stora dagen.

#8 Mysigt! Håller alla tummar för dig!
Själv har jag ju 64 dagar kvar…eller något i den stilen. Ungefär lika länge som en katt är gravid :P Hehe
Med Vänliga hälsningar

Ibland blir det inte som man tänkt sig.. ;)
Var och spelade spel med några vänner hos min bror igår kväll. Kom hem runt två. Tittade på film nån halvtimme i sängen innan jag plötsligt kissade på mig. Trodde jag… När jag ställde mig upp forsade det vatten! 
Har tid på förlossningen för kontroll om en timme. Får se om vi kommer hem nåt mer själva, eller om det blir med bebis. Har värkar ungefär var 5-7 minut just nu…
Jag som inte känner mig förberedd än! Och det känns ju knappast bättre av att ha lyckats sova i totalt 20 minuter på hela natten :/

#11 Oj! SPÄNNANDE! Wow!
Med Vänliga hälsningar

#11 Wow!! Jösses vad spännande! Tror inte att ni kommer hem själva utan det blir nog med en liten knodd!
Lycka till!!

#11 nämen =) fräckt!! Håll oss uppdaterade!!

#11 Oooh, hoppas på bebis idag då!
jn84:
Åh va härligt! O spännande!!!
Jag tror inte heller att ni kommer hem utan er lilla bebis, ärligt talat. O bara att du inte varit in här än, 5 timmar efter er tid för kontroll, talar ju än mer för det… Kanske ligger du där nu med din bebis på magen o gråter glädjetårar… *naaaw*
Nyfiken… ;)
eeee va spännande, de pirrar här asså! men suckas med…lite avund känner man…för så här orkar man väl inte gå hur länge som helst? Däremot va jag inte riktigt mig själv idag…fast de kan bero på att natten till idag va nog den värsta på länge. Jag hade såna besvär med halsbränna, hade riktigt ont så de började krampa. Ätit en rå potatis, grädde och novalocol i omgångar utan mycket effekt…iaf slutade det med att jag gick och la mig strax efter att jag ätit frukost och sov till….nu. oO
Nästa problem…hur man kan sätta fart på förlossningen. På hyfsad naturlig väg alltså…
;)

gud så spännande jn84! :)
jag vill oxå ha bebis i magen igen :-)… även om jag är väldigt glad att hon kom ut ;-)
Oj va spännande!!! :D Lycka till med allt!! :D
Jag har närmare 64 dagar kvar.. MIn son fick dock kika ut tre veckor i förtid och börjar man tänka så så får man helt plötligt bråttom! ;)
just provat färdknäppen och jag fick värkar direkt…rätt kraftiga…tror jag…men de sega e att de har hänt en gång innan att jag fått förvärkar i flera timmar efter sex, regelbundna långa sådana…ca tre veckor sedan. Vi var på väg att ringa bb när dom började avta.
Så hur i all världen vet man att de inte är ännu ett falskt larm? Jag vill ju gärna inte föda hemma själv men vill knappast få åka hem igen från bb när dom konstaterat att de inget händer…suck
Vill faktiskt att vattnet går, då vet man ju att de e bara att åka in på kontrol…
#20 Men om du är orolig kan du ju iallfall ringa in och eller åka in för kontorll.. :) (lite sent ute kanske men ändå)
Hur är de nu med dej`?
#11 Jag va ju också allt annat än förberedd, men i efterhand så va de ganska så skönt! ;) Man slapp ju gå och vänta och räkna dagarna iallafall.., Hoppas du sniffar liten bebis nu..
Bilden på liiten Elliot på neo.
Hannapanna:
Men åh så söt han är din lilla Elliot!!!
Du vet att jag har en lite större Ellioth, va? :)
Hur gammalt är ditt lilla sockergryn nu?
Timmy:
Har du fått åka in o sniffa på bebis tro, eller åkt in för en kontroll? Jag får en känsla av att du inte är kvar hemma iaf. Fråga mig inte varför, men det är bara en magkänsla som kom till mig ;) *hoppas hoppas*

#21 Jösses så fin =)

Åh, jag vill också! Men det är ju ingen hit om bebis skulle födas i vecka 32 även om det oftast går kanon. Man vill ju komma hem fort liksom. Jag får vackert hålla ut i två månader till.
Med Vänliga hälsningar
Jag är i vecka 36+1 dag. Jag är i gång redan Mogen och ca 2-3 cm…
Jag är omföderska och har alltid gått mycket fort för mig.
Och jag burkar få i vecka 37 senast dock har dom sagt det kan ske när som helst nu. Så jag sitter och väntar…
Dock är min oro ganska stor… Om man orkar och vill veta mer varför kan det läsas ur min blogg som jag lägger in länkar till här:
//M
#21 Oj vilken vacker bebis, och vilken blick sen!!
nä…de gick inte så långt som jag/vi hoppats. Fattar inte hur ni klarar det, jag var ju så trött efter 5 timmar så jag somnade emellan värkarna när dom började ebba ut! Trots att detta va minst dubbelt så smärtsamma värkar som sist, det kändes som ett bowlingklot som tryckte nedåt, och att jag skulle få bråck mellan benen! Smärtan gjorde att jag brast ut i skratt några gånger för de är ju så att man aldrig har känt den och således aldrig kunnat ta ställning till den förr.
däremot när de började ila och nästan svida till så märkte jag hur jag höll andan av smärtan…vilket man inte alls ska göra.
Jag hade tid till bm idag, och allt såg bra ut. SF mått 38…oO
Hon trodde inte jag skulle gå mycket längre över tiden, och att denna pärs va bara bra så att kroppen hade fått känna på det lite. Jo, tack…bara de inte va helt i onödan tänkte jag…

#26 måste bara fråga… SF mått? vad är det?
säger jag med min fjärde graviditet och känner mig dum… är säkert nåt jag borde veta 

#28 Måttet när man mäter magen. Från kanten (vad den nu heter) till livmoderns högsta punkt.

Aha okej :) tack för svar 

Skriver bara lite fort.
Kom hem nu ikväll, med en liten bebis så klart :D
Dock inte en kille som jag trott, utan en liten tjej på 2990 g och 46 cm. Föddes den fjärde kl 01.22 efter många, många timmars värkar.
Berättar mer om allt när jag är lite mer på G, nu ska vi SOVA

#31 Men åh GRATTIS vännen! Väntar med spänning på kort! KRAM

#31 oooh! jätte grattis till er!

#31 Stort grattis till er alla!!!
Kram
#31 GRATTIS till lilla tjejen! :D

#31 GRATTIS! Underbart!!!!
Med Vänliga hälsningar
Grattis!!!
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

grattis!! :-)
jn84:
Jättemegagrattis till er!
*underbart*
Hoppas att du fick sova lite innan förlossningen satte igång den 3:e, eftersom du bara hade lyckats sova 20 minuter natten mot den 3:e. :)
Längtar oxå efter bild på underverket ;)
ooo grattis grattis grattis! Va spännande att få höra hur de gick sen! Hoppas ni mår bra.
Här har jag inte känt ett dyft än…suck. Bereder mig på att behöva pressa ut en 4 kilos bäbis eller nåt sånt…nu har de gått 3 dagar över tiden..
kram,
IDA
#31 Grattis!!
Amor vincit omnia

Grattis! Längtar så tills min skrutt kommer!

Åh va roligt! :D
Hoppas allt gick bra o att ni mår toppen därhemma!
Ser fram emot berättelse o kort på miraklet 
Snacka om att vara otålig! Både på den egna knodden och att läsa här hur det gick!
Att fördriva tiden är inte de lättaste när man sitter insnöad utan bil och närhet till ryggont om man rör på sig för mycket…

#45 Är galet otålig jag också och jag har ju två månader kvar tills min lilla knodd kommer. Hur ska jag stå ut?! Jag får väl sysselsätta mig med att pyssla och förbereda för här är ju inte allt klart på långa vägar.
Med Vänliga hälsningar
Inga fler iFokus bebisar? Här har det gått 10 dagar över…blä
Har någon tänkt tanken att UL BF inte riktigt stämmer? Alltså, dom säger ju att BF beräknat på sista mens osv är opålitligt…men om man som jag hade grymt regelbunden mens, regelbunden ÄL och tom anv en dator för att ha koll…så borde ju mitt "egna" BF stämma bättre? Det har jag iof redan passerat oxå…den 8:e januari.

#47 Marigt för dig! Kan inte vara kul att gå och vänta. Jag tror att födseln beror på många olika saker. Gener, om man fått barn förut, om man är aktiv…massor med saker. Det varierar nog naturligt en hel del.
Med Vänliga hälsningar
Har provat det en del saker här nu och har gett upp. Den kommer när den kommer. Dock inte typ ricinolja och sånt…vill inte få magras med koliksmärtor samtidigt som en förlossning…
Tror inte att man kan få igång det, iaf inte som förstföderska, tror att de e slump när nåt väl fungerar.
Tex att stimulera bröstvårtorna…det fungerar men har bara gett grymt starka sammandragningar som säkert hållit i sig 5 min var. Vilket var lite oroande. Läste sedan att just den sortens trick kan överstimulera livmodern så att sammandragningarna blir för långa och bebis hjärtljud kan gå ner…;(
Inget mer sånt mao.

Oj, det låter läskigt! Då är det väl bara att vänta och se. Har du fått tid för igångsättning annars?
Med Vänliga hälsningar

#49 jag provade ALLT! … jag va tom med ut o gick i skogen över i timma på BF dagen, storstädade, hade sex, o allt allt… men, fick ändå bli igångsatt.. haha
så ta du det lungt o vila istället, bebis kommer när den e redo, lr så får du hjälp med det som jag..
men jag kan lova dej att du behöver alla krafter sen när bebis är ute… ;)
…fast jag vet hur drygt det är att gå över tiden, man är så inställd på sitt datum :)
men… snart är bebis här!
ja formligen längtar efter lite smärta just nu…lol
Nä, ja ska ta de lugnt…har ju bra anledning nu. Men jag fasar över att behöva bli igångsatt…hört att när man väl börjat "lägga sig i" så är risken stor att man får fortsätta hjälpa till med typ sugklocka eller snitt…
#50 har inte fått tid för igångsättning. Har tid till MVC imorgon eftermiddag…får se då. Två veckor över blir den 17:e. men väntar inte vissa ännu längre?

Hoppas att du får en tid snart…men att förlossningen kommer igång själv i alla fall. Det är ju skönast så.
Med Vänliga hälsningar

Förstår att det är jäkligt drygt att behöva gå över tiden och bara vänta och vänta.. Men samtidigt känner jag för min egen del att jag blev rätt snuvad på de sista veckorna när Vendela tittade ut nästan tre veckor för tidigt. Jag hade verkligen velat vara gravid klart och hinna längta efter förlossningen. Nu fick jag inte det och de första dagarna efter att hon kommit grät jag bara när jag såg min försvunna mage och alla gravidkläder. Det börjar kännas lite bättre nu och jag känner mig så otacksam som gnäller på att "ha sluppit vänta", men graviditeten tog liksom slut innan jag förväntat mig. Det var som att jag inte hann säga adjö, aldrig hann tröttna på att bara vänta och vänta. Låter säkert skitfånigt, men det är verkligen så det känns..

#54 Det är inte det minsta fånigt. Både som gravid och nybliven mamma kan man reagera väldigt starkt på olika typer av separationer och förändringar. Det är ju jättevanligt att man känner av separationsångest när magen och graviditeten försvinner. Det tar väl et litet tag att fatta att man fått något mycket bättre i utbyte, speciellt när man är trött och slut efter en jobbig graviditet och en förlossning. Man får se det som en livskris.
Med Vänliga hälsningar
#54 Jag kände likadant, speciellt med min första som föddes helt oväntat i v.34+4. Fast man mådde dåligt och hade mycket sammandragningar och ibland tyckte det bara var jobbigt så gillade jag att vara gravid.
Att sen få barn i v.34 kändes alldeles för tidigt, man var liksom inte "klar", andra barnet föddes precis som ditt i v.37+2, då visste jag iof att jag var mer "mogen" tidigt än jag borde, så då var jag förberedd redan från omkring v.34 att det kunde komma bäbis närsomhelst, så jag är glad att jag fick vänta så pass länge som 37veckor. Men även den gången hade jag gärna gått längre, jag älskade ju att vara gravid.
Den här gången har jag mått mycket bättre hela tiden, fram till nu. Nu börjar det kännas jobbigt med kraftiga sammandragningar och en "tung" mage. Den här gången känner jag inte lika starkt för graviditeten, varför vet jag inte. Kanske för att jag mått bättre och inte märkt av den på samma vis? Så nu är jag i v.35+3, och för mig får bäbisen gärna titta ut om ca 1 vecka (då slipper man ju förhoppningsvis neo avd.) Den här gången går jag säkert över tiden bara för det!