Många missfall?Har du haft det?före 1.an och efter
Jag är 24 år gammal. Har tillsammans med min man en underbar och frisk dotter på sbart 2 år. Men resan hit har vart tuff.
haft 5 missfall innan henne. Jag går bara till vecka 6-7 sedan avstannar allt.
Har genomgått undersökningar men allt ok.
Inget fel på min man heller.
Efter dottern föddes ca 1 år bestämde vi oss för en till.
Blev gravid nästan på hennes 1 års dag. Missfall igen i vecka 6.
Sedan mot hösten missfall igen. Nu vill vi gärna ha en till som jag skev ovan. Men är så rädd för att jag har svårt att behålla barn och att vi därför ligger i någon slags riskzoon här. Fick då sprutor jag skulle ta som är blodförtunnande. Samt tabletter. De hjälpe till dotterns grav.
Tog ett bra tag innan dottern ville hänga kvar och sen var allt en mindre riskgrav. Tidiga förvärkar mm.
Nu säger ju alla. Ja men tänk på att du har en frisk tjej så du kan bli gravid.
Ja men nu verkar inte sprutorna hjälpa heller. Blev insatt men fick missfall iaf.
Jag kommer nu att pga min övervikt banta mkt för att lyckas bättre med graviditeten. Om det är de som är felet. Övervikt.
Men känns så tungt. Ingen annan jag känner har haft lika.
Varför så många missfall? före och efter man fått barn.
Vad är det för fel tro? till vecka 6-7 sen inget mer.
Jag längtar så och vill gärna ha nr 2 men känns som vi inte kommer att få våran andra barn.
Känner du igen dig?

Oj, det låter jobbigt med så många missafall. Jag har aldrig fått det själv men har en bekant som fått det fera gånger. Hon har två friska fina barn nu. Det måste ju vara extremt jobbigt känslomässigt att få missfall gång på gång. Kan inte föreställa mig hur du känner dig.
Håller i alla fall tummarna för dig, att du får din lilla 2:a.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Det kan vara genetiskt. Alltså att fostrets genkombination gör att den inte är livsduglig och att du och din man är en "dålig" kombination. Det behöver inte vara er far för sig det är fel på men att kombinationen ger låg chans för livsdugliga foster. Kroppen stöter då bort fostren istället för att det ska dö senare, och för att man ska kunna bli gravid så fort som möjligt igen. Har läst en del gentik på universitetet. Hoppas jag inte gjorde det värre nu, var bara en teori.
Min bästa vän är en sladdis. Hennes föräldrar hade väldiga problem med missfall. Efter sin första dotter försökte de bli gravida igen i 10 år, men fick bara missfall. När mamman så hade satt in en spiral, eftersom de inte ville försöka längre, då blev hon gravid i alla fall och så fick de en dotter till. 12 år efter den första :) En liten solskenshistoria :)
Jag är själv väldigt rädd att få missfall, även om jag ännu aldrik varit gravid. Min mamma hade ganska många missfall.

Kan bara känna med er, skickar lite kramar, tyvärr ej haft många missfall men just saknaden efter ett syskon… Måste säga med risk att bli nedkörd som elak, att längtan efter ett syskon är störrä än efter sitt första barn.. kämpa på…
( min moster hade iof många missfall som de sen hittade att hon saknade en bakterie som behövdes eller hur det nu var, hur är det med tappen annars? det är inte den som är "slapp" då? kör på mest med gissningar men,,, hmmm. tråkigt..)
Ok. Jag blir bara orolig eftersom jag inte gick mer än till max vecka 7 sedan missfall.
Har idag en välskapt underbar dotter. Men funderar nu över om jag blir gravid igen efter så många missfall och alla i samma vecka.
Jag hoppas inte att vi är dåliga ihop.
Jobbigaste är att ha samlag och att man hela tiden har detta i bakskallen och att det ständigt påverkar mig och man är ledsen.
Vill så gärna ge henne ett syskon. Jag är 24 år gammal och vet ej om jag kan få fler barn =(

#4 Då har du ju en del tid på dig iaf :) Är 25 år själv och de flesta av mina jämnåriga har inte någon tanke på att skaffa barn än på ett tag. Nu vet jag inte var du kommer ifrån, men jag kommer från Stockholm är där ligger medelålderna för första barnet på över 30 år.