Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 2221 ggr
Trollhassel
0

Snart jul, mycket att stå i.

Nu närnar sig julafton. De senaste dagarna har varit tunga för mig på flera vis. Dels magen och dels att vi lämnat Prillan hos fodervärden. Hon ska bo där tills i April. Jag saknar hennes små tassar och nos något oerhört, men jag vet ju att hon har det kanonbra.

Idag hade jag tänkt julstäda, tvätta, handla julklappar, göra rent åt ormarna, bära ner grejer till förrådet, gå till försäkringskassan…och då passar man ju på att bli förkyld. Typiskt!

Hur känner ni er såhär när det lackar mot jul?

Jag själv ser fram emot det, men jag undrar hur jag ska orka….äh, det går nog bra.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

jn84
0

Jag har två arbetsdagar kvar nästa vecka, sen slutar jag jobba. Så har en ledig dag innan julafton, vilket känns lite kort eftersom jag inte orkar ta tag i nånting annat när jag jobbat på dagen..

Har tänkt göra så himla mycket inför jul, men orken finns inte.

Idag var jag och sambon och shoppade lite och första gången hittills så kände jag att graviditeten hindrade mig. Bebis ligger så högt så den trycker på lungorna och när jag går omkring så får jag inte tillräckligt med luft. Det var jättejobbigt, att inte orka handla ens!?

Jag ville ägna kvällen åt att slå in julklappar, men fick bara tag i en enda som jag planerat köpa. Alla andra verkar ju vilja köpa samma saker som jag! Så det blir inte mycket till paketinslagning här.

Skulle vilja baka också, men orkar inte det heller.

Blir sängen tidigt ikväll med och kanske kan få nånting vettigt gjort imorrn istället :)

Trollhassel
0

#1 Vet precis hur du menar med att inte kunna nadas. Jag måste sätta mig ibland för jag får inte luft. Blir yr. Det är fruktansvärt jobbigt!

Med Vänliga hälsningar

jn84
0

Visst är det! Och värre lär det bli för dig, din bebis är väl inte redo att sjunka än på ett tag? :(

Jag har bara 5 veckor kvar till bf så hoppas innerligt att den vill fixera sig snart och ge plats för min lungor!

Trollhassel
0

Ja, det kommer bli sjukt jobbigt för mig! Jag förstår inte hur det ska gå till, men den kommer ju växa mer! 10 veckor kvar!

Hoppas din bebis är vänlig och låter dig andas snart.

Med Vänliga hälsningar

MimmieM
0

Jag har julstökat hela dagen, gjort julgodis och bakat 4 omgångar tekakor inför vår fjällenresa, rimmat till julklappar och haft det ganska mysigt :)

Bebisen dansar ringdanser i magen och det mesta känns ganska mysigt just nu. Är i vecka 24!

Carpe Diem

Lenore
0

Jag har delade känslor inför julen.

Jag hatar stressen som kommer varje december med julklappar som måste köpas, hem som måste städas och pyntas, aktiviteter som måste planeras, klädångesten som måste genomlidas (och som blir tusenfaldig när man bara har ett plagg att ta på sig eftersom man inte kommer i något annat med en stor gravidmage) och alla hemskt religösa julsånger som måste lyssnas på.
Samtidigt gillar jag faktiskt julafton och tycker att det är mysigt när släkten samlas, den fint pyntade granen och den goda glöggen.
Tyvärr är inte en dags mys värt all stress och ångest så om jag hade fått bestämma hade julen firats utan julklappar (vilket hade skonat både miljön och min ekonomi), krav på julpynt och finkläder. Då hade allt varit perfekt!