Gravid iFokus

Gravid

Etikett: förlossningen
Läst 2722 ggr
Lenore
0

Vill föda hemma!

Jag har bestämt mig för att jag vill föda hemma denna gången. Finns det någon mer här som går i samma tankar eller som kanske har fött hemma?

Förra förlossningen tog 2,5 timmar från första känning och gick hur bra som helst, det enda som gick "fel" var att dottern föddes i vecka 35+3.
Förra graviditeten hade jag också tankar på att föda hemma men avstod för att jag kände mig lite osäker, det var första gången och så. Nu vet jag vad som väntar och känner mig säker på mig själv och efter att ha flyttat trivs jag bättre i vårt hem och känner mig trygg här.
Det hade varit skönt att få föda i hemmets lugna vrå med en barnmorska man känner sen innan istället för på ett stressigt och kalt sjukhus.

Just nu har jag bara kommit fram till beslutet, nu är det dax för att planera. Jag har fått ett nummer av en bm på mvc som jag ska ringa. Får se när jag tar modet till mig. Glad

melia
0

Nej oj det skulle jag aldrig våga, tänk om nåt går fel… jag har fött tre barn och min sons förlossning blev det problem med, han hade aldrig överlevt om jag fött hemma, så nej det skulle jag inte våga. Möjligtvis om jag hade läkare o alla instrument och maskiner som behövs ifall något inte går som det är tänkt under förlossningen Glad

Trollhassel
0

Modigt! En kusin till mig gjrde det och det var tydligen en udda och skön gej. Men jag skulle inte heller våga :P I alla fall inte första gången, men vem vet, kanske senare.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

MiiM
0

Jag avundas dig som kan få göra det.

För mig så känns det som det naturligaste valet att få föda hemma.

Dock kan jag inte få uppleva det tyvärr.

Men jag kan säga jag inte känner mig tryggare eller säkrare att vara inne på Förlossningssalen eller sen liggandes inne på BB det är mer ensamt och mer ja jobbigt tycker jag.

//M

Lenore
0

Det är inte riktigt säkert att det blir så ändå. Vårt landsting beviljar inga pengar till hemförlossningar och vi har inte råd att lägga ut dom 10-15 000 kr det kostar att anlita en hembarnmorska. Letar just nu efter metoder att ändå få pengar och det verkar som att det kanske finns en chans ändå men vi får se. :/

MiiM
0

*Hoppas på det bästa och att det kan lösa sig.*

Idiotiskt att man inte kan få det beviljat jag menar det är ett naturligt val.

//M