Hur länge försökte ni?
Hur länge försökte/hur länge har ni försökt bli gravida?

Vi försökte inte alls. Det bara blev. Jag tog ut p-staven för den var gamal och jag ville inte ha nåon ny. Vips så blev det som det blev :)
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Vi försökte inte heller alls, dessutom var det första gången på en månad som vi hade sex. Så, lucky shot kanske man kan säga?!
Carpe Diem

6-7 månader tog det…

Startade när vi köpte huset i oktober 2008, den 16:e maj 2009 blev det ett plus! :) Så runt 7 månader.
vi försökte aldrig. Det bara blev. hade slutat med p-piller i februari 2007 och blev gravid i november samma år. men då hade jag distansförhållande och hade bara sex varannan till var tredje vecka. blev gravid 2 veckor efter att vi flyttade ihop.
Första försöket =)
Amor vincit omnia
Andra försöket här =)
www.blueberryhedgehogs.com
Första försöket :)

1:a (som tyvärr sluta i missfall) försökte vi inte ens, det bara blev..
2:a tog sej på 3e försöket

Första försöket här också.
Första försöket konstigt nog, med tanke på att jag är 36 år.
Mitt första barn tog 6-7 månader på sig för att bli till, trots att jag bara var nitton år då. Så det verkar variera en hel del.

Hur räknar ni försök? Antal gånger man hunnit få mens innan?
jag han inte mer än sluta med p-piller så plusade jag samma månad. Lite suprise trodde det skulle ta någon månad iaf.

#12 Precis!
Carpe Diem

Ok. Började fundera om det kunde ha varit något annat.. Fick inte riktigt ihop det då :P

Ja det blir ju lite tvetydigt med "försöka", vi har slutat med preventivmedel, men försöker inte "pricka in" ÄL utan myser bara när vi känner fört. Räknas det som att vi försöker ändå?

#16 Precis som vi.

Ja, såg att niu inte heller berättat får nån än, jag vill slippa höra detta eviga "hur går det för er - har det blivit nått än" frågorna… Så vi behåller det för oss själva sålänge =)
Men jag anser inte att vi försöker, utan att det händer när det händer typ. Även om jag hoppas att det sker typ imorn ;)

Känner likadant som dig. men som sagt tror jag att hans föräldrar vet eftersom att han pratade med sin pappa om det… och jag tror inte att mamma skulle hålla på att fråga så så det kan hända att jag berättar för henne om det skulle ta ett tag att bli gravid. men jag vet inte än… får se hur det känns.

ja jag slutade äta ppiller efter aborten 05 och blev inte gravid förrän nu då jag bestämt mig för att vänta något år (tills högskolan var klar och så) och då blev det haha
är därför övertygad om att det är viljan och önskan om barn som sätter stopp för + et.

Har aldrig försökt, har fyra oplanerade barn, som den ena blev till med kondom, den andra med p-piller, den tredje med "säker perid" den fjärde ett engångs-slarv på en tältsemester i sommras.. som genast blev en bebis… har även två aborter jag inte är stolt över.. men trots att jag är gift och har ett bra liv, så känner jag att jag inte kan ha hur mycket barn som helst.. så det var tunga beslut även om dom känns rätt.
Jag är otroligt tacksam över att jag aldrig behövt kämpa för att bli gravid, men samtidigt så är jag nog "överfertil" eller nåt… och det kan bli jobbigt då jag känner starkt motstånd till att sterilisera mig, och jag vill heller inte ha fler barn, denna i magen får vara den sista!

Jag började försöka när jag va 19 och levde tillsammans med min före detta sambo (jag är snart 27…) Fick veta av läkarna att jag aldrig skulle kunna få barn om inget mirakulöst hände. Så jag har inte försökt sen dess. Träffade en ny man i början av detta året och 5 veckor efter det va jag gravid, så jag försökte egentligen inte alls, eller så kan man säga att jag försökte i 7 år =)
Försöker just nu, men är bara inne på 2:a månaden utan p-piller så det kommer kanske ta lite tid.. Brukar få mens den 24:e varje månad så hoppas den inte dyker upp på julafton… Skulle vara bästa julklappen ever att få ett plus! ;)