Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 6156 ggr
pinkish
0

när började det synas på dig?

när började din mage få gravidform? oavsett om det var tarmsvullnad eller bebisen i sej ;)

jag är i v 8 nu o min mage e redan "stor" man kan se att jag börjar få gravidmage.. vet att det inte e bebisen utan svullna tarmar men ändå :) är jag udda eller är det fler som magen kommer tidigt på?

Trollhassel
0

Min väninna fick gravidmage redan i vecka 8, så att folk såg att hon var gravid. Den gick däremot ner en aning runt vecka 10 för att återkomma snare men då på grund av att bebisen vuxit.

Min gravidmage började nog synas runt vecka 17 men blev inte tydligt "gravidmageformad" förns runt vecka 22-23. Nu i vecka 28 är den stooor och fort går det.

Dethär med när magen börjar synas och hur mycket den putar ut är otroligt individuellt men generellt syns den senare om man väntar sitt första barn.

Ta en kik i trådarna med magbilder. Jag ska putta dem åt dig. :)

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Trollhassel
0

Länkar till de första trådarna i stället då de är långa och gamla.

Första

Andra

Med Vänliga hälsningar

[Catteklina]
0

Fick också en mage tidigt, men det var ju tarmarna som svullnade. Den försvann senare igen och den "riktiga" magen kom runt v. 18-20 :)

Linn
0

Hur kommer det sig att tarmarna svullnar så i början på graviditeten? Någon som vet?

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Trollhassel
0

#4 Hormoner antar jag och att matsmältningen går lite långsammare.

Finns det någon annan anledning?

Med Vänliga hälsningar

madeilene87
0

min mage började svullna rejält under vecka 8. Nu är jag i vecka 12 och har ganska stor mage redan tycker jag haha.

pinkish
0

tack så jätte mycket för alla svar. då finns det fler än jag med stor mage haha

Linn
0

#5 Okej, tackar.

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Memsan
0

Vecka 23. Är nu i vecka 27 och jag tycker det syns tydligt. En del ser direkt och en del ser inte alls.

Kyltsi
0

Jag var tvungen att börja använda mamma-byxor runt v8, för att jag inte fick plats med magen i de vanliga längre. Sen har magen bara växt, nu i v19 är det en tydlig kula, som inte är lätt att dölja direktFlört Fast än så länge har vi lyckats att dölja det för svärfar vi har tänkt oss att berätta på julafton. Haha, undra vad de säger när de kommer på att vi lyckats dölja det över halva graviditeten.