Att bli en bra mamma-panik
Jag tänker på det jämt nu förtiden, hela tiden.. Tänk om jag inte klarar av det? Tänk om jag typ förstör mitt barn? Tänk om tänk om.. Hela tiden.. jag driver mig själv till vansine rent ut sagt.
Det har gått från känslan att vara så redo och glad över att p-staven är borta och att vi jobbar på barn till ångest över hur jag kommer bli som mamma..
Varje gång mensen kommer blir en besvikelse men ändå är denna ångest över hur allt ska bli där..
Behövde bara skriva av mig..

Försök se det som något possitivt:) Du bryr dig ju, jättemycket! Tänk så många barn som skulle behöva en mamma som tänkte bara lite så.
Håller med #1. Eftersom du tänker så mycket på det kommer du att bli en bra mamma, en som verkligen bryr sig om att vara en bra förälder.
Jag hade också massor av sådana tankar när jag var gravid men när barnet väl låg i mina armar försvann allt sånt. Det mesta sker på ren instinkt, man vet vad som är bäst för ens barn. Det sitter liksom i ryggmärgen och allt kommer naturligt.

Slappna bara av. Det ligger i ryggmärgen på kvinnor att sköta om och värna om sina barn. Klart att första perioden säkert alltid känns konstig, men när du väl kommit in i det så kommer de kännas hur naturligt som helst.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Om man tänker på det viset är det ju bra.. tack.. =)
Mensen kom igen dock.. Men men, man ska väl inte vilja för mycket då går det nog inte. Men inte för att jag klagar på bebisverkstaden.. Det är då riktigt mysigt.. ha ha.. =)

#4 Bebisverkstaden är en mycket trevlig arbetsplats. Väldigt kreativt. Saknar den lite, för jag har totalt tappat suget men här behöver ju heller inga fler bebisar göras för tillfället. :P
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler