Nygravid och påfrestande jobb?
Hejsan! :)
Jag är aldeles ny här, och anledningen at jag slank in här är att jag är väldigt orolig. jag har för tillfället haft 2 veckor semester, och på torsdagen veckan innan semestern fick jag det underbara beskedet om att jag väntar en lite :) jag är nu i 7 el 8 veckan och ska börja jobba på måndag igen.
Nu är det så att jag jobbar som städerska, vilket (vad jag har läst) är ett av de tyngsta arbetena som finns. tynga lyft högt tempo mycket stress och perfektion. och Lååååånga dagar. ett 6 timmars pass är lagom när man jobbar med städ tycker jag, men det är inte helt ovanligt att det blir 10 kanske 12 timmars pass.
Ibland även sönderhackade dagar, gå upp på morgonen (06:00) för att ta ett ställe som kanske tar en och en halv till två timmar (max) för att sedan inte ha nästa ställe förrän klockan sju på kvällen (19:00) sen är man ganska så mör när man är hemma klockan tio halv elva. dags att gå och lägga sej för att man ska upp 05:30 dagen efter och då kanske ge sej iväg 06:15 för att vara hemma klockan 18:00 igen.
för att beskriva lite hur ansträngade jobbet kan vara. när jag först började på det här jobbet så gick jag ner 20 kilo. kan även bero på att det ständiga kringflackandet resulterar i kosten; mackor och kaffe.
i vilket fall, jag är orolig att om jag fortsätter på detta jobbet kommer det resultera i missfall. och jag är inte ens säker på att jag klara av jobbet då jag känner en tydlig förändring fysiskt. (jag har även varit förkyld under hela semester, vilket kan vara en bidragande orsak) jag är fortf förkyld. så gå tillbaka till jobbet gravid och förkyld?
Ja jag vet int evad jag ska göra, jag vill inte ta ut några mammaledigdagar i början innan barnet ens är fött.
Har bara lite ont i magen och ånget inför nästa vecka.
hur hade ni handerat det?

När jag var på inskrivningen frågade jag barnmorskan om just tunga lyft eftersom jag jobbar som personlig assistent och lyfter brukaren som väger 55 kg.