ul och besök hos bm
Man läser många trådar här inne och jag har sätt hur stor skillnad de är på antal ul som görs under graviditeten och som erbjuds och antal besök hos bm beroende på vart man bor.
Jag blev helt chockad första gången jag läste att folk går kanske till bm 3 ggr under sin graviditet, nu förutsatt då att allt ser bra ut.
Jag skall och göra vul nästa vecka, och sedan 13 nov till sjukhuset för rutinultraljudet ( v.18 ) men sedan får jag också göra ett om jag vill i v.32 om jag vill. Men många gör ju bara ul i vecka 18 alltså rutinen sedan inget mer, hur är det hos eran bm?
Och antal besök, shit vad det kan skilja, just nu går jag hos min bm 1 gång i månaden kanske, denna blir de 2. Men sedan när de börjar närma sig mer så kommer jag att vara där så ofta som 1 gång i veckan, enligt min bm, och detta är då också förutsatt att allt går bra och ser bra ut hela graviditeten.
Hur ofta gick ni/går ni hos eran bm?
www.blueberryhedgehogs.com
jag gick en gång innan UL och sedan efter UL (i vecka 17, hade räknat fel med en vecka) så gick jag en gång var 5e vecka ungfefär fram tills vecka 35 då jag gick varannan vecka fram tills förlossningen.

Vi erbjuds 2 UL. Från vecka 12 är det BM-möte en gång i månaden och från och med 7 mån. så är det BM-möte en gång i veckan.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler