hur många av er mådde illa/kräktes?
Jag går in i vecka sju om två dagar och mår fortfarande helt ok..förutom lite växtvärk och ömma bröst så har jag inte känt av så mycket. Aningen illamående ibland men det är jag vanligtvis oxå emellanåt.
Hur var det för er? Kom illamåendet senare eller slapp ni undan? Kan ni inte dela med er lite? :)
Må väl!
Jag har inte mått illa med nån av mina 2 gossar. Dock så led jag av en hemsk halsbränna med båda gossarna. Nu imårrn går jag in i vecka 7, o fram till igår har jag bara haft ömmande bröst i 2 veckors tid, men igår började illamåendet slå till…
Dock så har jag inte kräkts eller så, utan det är mer ett sånt där konstant illamående som gör att jag inte kan få i mig nåt alls på förmiddagarna, utan äter desto mer kvällstid istället. O äter jag för mycket så mår jag illa direkt, det kommer som en smäll i nyllet osså är det bara att sluta äta. Då får jag inte i mig en enda tugga till… :/
Har även fått 2 missfall o ett uteblivet missfall tidigare (v. 12, 12 samt 17). Mådde aldrig illa under nån av dom graviditeterna heller… :)
Så jag har la haft tur??? ;)
jag mådde inte illa när jag var gravid med min dotter. blev åksjuk som tusan.
när jag gjorde abort efter min dotter så har åksjukheten stannat kvar permanent

Jag mådde hur bra som helst med båda barnen.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

med min flicka mådde jag illa nästan hela grav..med pojken mådde jag inte illa en enda dag…märkligt..
Jag har en känsla avatt man i regel mår mer illa då man väntar en tös. Nån som kan bekräfta detta för egen del, mer än #4? Alla mina vänner som fått töser har kräkts o mått riktigt illa. Dom som fått söner har inte mått alls dåligt, men dock ofta, precis som jag, haft halsbränna… :)
Är i vecka 11 nu och mår apa, har mått blä x antal veckor nu, började med lite illamående känningar men nu e de hemskt, e näs´tan helt sängliggande sedan 1 ½ vecka tillbaka, med mycket vätske drickande hehe förhoppningsvis går de över snart:D
www.blueberryhedgehogs.com
Lite blandat då alltså…då får man väl inte ta ut lyckan i förskott :) ifall att det slår till ordentligt.
Ni som blev illamående och kräkiga, gjorde ni något för att dämpa det? Någon speciell mat? Dryck? Medicin?
Några praktiska råd vid graviditetsillamående:
Ha några kex eller knäckebröd till hands på nattduksbordet innan du stiger upp på morgonen eller be din partner servera dig.
Ät små men täta måltider.
Försök att dricka, speciellt om du kräks ofta.
Drick mindre kaffe. Undvik även andra drycker med koffein.
Prova om kokt mat går bättre än stekt.
Undvik starkt kryddad mat.
Eventuellt kan det hjälpa att minska på animaliskt protein.
Ät kolhydratrika mellanmål.
Prova dig fram, ät det du märker lindrar illamåendet och som du får behålla.
Man bör undvika fet mat, då det ofta gör illamåendet värre… :)
Ska tänka på det (och eventuellt testa, vem vet?) :) tack så mycket!

Ja, så kommer veteranen i frågan om illamående ;) Jag är snart i vecka 18 och mår lika illa som jag gjorde vecka 12. Jag började må illa vecka 6 och det känns inte som att det är påväg att ge sig.
Var glada ni som kan dämpa illamåendet, för ingenting hjälper på mig. Jag har fått ett antal olika tabletter utan reslutat. Testat allt!
Haha, bara att bita ihop!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Jag började må illa i v 5…. från morgon till kväll… ibland även nätter så att jag inte kunde sova, men kräkts har jag inte gjort en enda gång! I v 17 ca slutade jag må illa. Nu mår jag i stort sett fantastiskt!

#12 Åh, tack gode gud! Det finns hopp! Hoppas illamåendet går över för mig också. Jag har ju kräkts som en toka också…men det kanske ger sig.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Med Elliot mådde jag inte alls illa.. Inte denna gången heller.
I princip så har jag INGA andra problem än den förbannade foglossningen. Varken med sonen eller nu. Inget illamnående, ingen halsbränna, inget alls av nånting..