Sjuk! Orolig!
I morse mådde jag bra, klockn 15 hade jag fått feber, halsont och ont i kroppen.
Tänk om jag fått svininfluensan! Jag ska till vårdcentralen i morgon bitti, men jag är sjukt orolig!
Någon av er som varit sjuka under graviditeten?
Även om det inte är svininfluensan så är det ju inte så kul att vara sjuk. Jag mår inte bra alls!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Jag va sjuk förra helgen, förkyld, hosta, halsont, ont i kroppen. Den va lite seg men jag blev frisk efter en vecka ungefär. hostan sitter dock i ännu.. KLart man får svininfluensan som första tanke, men man får lov att tänka positivt.

Jag var sjuk en hel del under mina graviditeter, ganska vanligt o har med immunförsvaret o det att göra när det händer så mycket i kroppen men klart att man blir orolig för vad det är nu när svininfluensan härjar.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

risken finns ju, men även om du skulle ah det så är ju risken väldigt liten att det blir några problem. och eftersom att du ska till läkaren imorgon så kommer det att gå ska du se. om det skulle vara så så får du ju hjälp då.
skickar styrkekramar till dig!
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Tack så mycket! Just nu känner jag mig helt slut. Somnade någon timme och var helt bortkommen när jag vaknade. Gillar inte den känslan man får när man är sjuk. Allt är uppockner. Har jättesvårt att svälja vilket gör det jobbigt att dricka så mycket som man behöver.
Med Vänliga hälsningar

Men får man åka till vårdcentralen om man misstänker svininfluensan? Dom vill väl inte att man smittar ner andra?
Gissar att de ger dig tamiflu för att mildra symptomen.
Krya på dig!
Usch, förstår att du är orolig.
Krya på dig!

#5 På sjukvårdsrådgivningen sa dem att de tyckte att jag skulle till vådcentralen.
Jag har inte haft någon feber i natt men jag har haft prbblem att andas, spytt massor (som vanligt) och kännt mig väldigt darrig. Har stora problem med att svälja så det är inte så lätt att få i sig vatten och energi. Känns riktit jobbigt! Hoppas inte att liten far illa av dethär.
Med Vänliga hälsningar
#5 Jag tänkte precis samma sak..? hm.. hoppas de går bra idag!

tänker på dig!

#5 Jag läste på Svenska Dagbladet att man ska kontakta sin vårdcentral eller husläkar och absolut inte åka till akuten, då smittrisken är större på akuten tydligen.
/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus
Jag hade feber till och från under dom första 18-20 veckorna, sen har jag varit snuvig under hela graviditeten. Vad febern berodde på var det ingen som visste, men jobbigt var det!
Kramar!
Gick det bra på vårdcentralen?
Kram!

Undrar också. Blir orolig när du inte har skrivit nåt..

orolig blir man…..

Nu kan jag svara. Gårdagen var en dag som jag bara vill glömma och natten till idag var lika kass. Jag har spytt som en räv så fort jag svalt någonting, oavsätt om det har varit vätskeersättning eller saftsoppa. Jag har alltså bara förlorat vätska i ett dygn och inte fått i mig någonting alls. När jag spyr så spyr jag något som liknar äggula tills det tar tvärstopp och bara krampar.
Jag har vedervärdig hosta och fruktansvärt ont i ryggen. Jag ska till vårdcentralen i dag. Hoppas att jag får tid, för igårså dissade de mig på förmiddagen och ringde upp mig på eftermiddagen och bad mig boka til i dag. På akuten vill de inte ha mig på grund av smittorisk…men jag tycker det känns som att jag har dragit på mig förkylning och lunginflammation.
Håll tummarna för mig och hoppas att det inte händer liten någonting.
Med Vänliga hälsningar

men herre gud. du verkar ju var askitdålig. du måste ju få komma in! stå på dig som tusan!
om du tycker att det känns som lunginflamation så måste du ju undersökas. fy fan för sjukvården ibland

Men vilka puckon! Stå på dig, du har rätt att få hjälp.
Håller tummar o tår

Nu har jag undersökts och har lunginflamation samt öroninflamation på i ena örat (vilket jag inte kännt något av)
Har fått pencillin och hostmedecin nu så jag hoppas att det kommer ge sig snart. Konsten blir nu bara att hålla mig isolerad från svininfluensa tills jag är helt frisk. Vill inte riskera någon svininfluensa uppepå dethär! Får hålla mig inne.
Med Vänliga hälsningar

Nu hade de fått sänkan. Läkaren ringde och sa att den var ashög ch att jag skulle komma tillbaka. Jag är så orolig och rädd! Tänk om det händer liten något :(
Med Vänliga hälsningar

*kramar* Vi tänker på dig och hoppa allt går bra!

nej usch vad hämskt! Hoppas verkligen att det kommer att gå bra för dig. tur att du får vård nu!
*kramar*
hoppas att allt går bra.

Hoppas att det går bra, skönt att du står under vård nu iaf.
Kram
Hoppas att allt blir bra och att du blir kry snart!
Massor med kramar!

Oj! Hoppas det går bra!
Jäkla sjukvård att inte ta hand om dig första dagen!
Fy vad jobbigt. Håller tummarna för dig!!

Tack!
Kämpar på, men idag känns allt värdelöst. Hoppas på att jag får en hyffsat hostfri natt och att jag mår bättre i morgon.
Någon som vet hur snabbt pencillin brukar hjälpa?
Med Vänliga hälsningar
Det brukar gå rätt snabbt. På 2-3 dagar så brukar jag må mycket bättre. 

#28 Skönt att höra. Då kanske jag slipper dethär snart.
Ska in till vårdcentralen i morgon och kolla upp min sänka igen och att det går åt rätt håll.
Med Vänliga hälsningar
#29 Så bra att du får en bra uppföljning. Man kan känna sig rätt hängig länge efter en lunginflammation, trots att allt är som det ska.
Krya på dig !!

Äntligen börjar jag känna mig bättre! I natt fick jag sova utan att vakna av hostan. Jag vaknade som vanligt för att jag var kissnödig men inte utmattad och svettig. Känner mig utvilad och lugn. Feberfri är jag också.
Det vänder nog äntligen! Även om jag inte varit sjuk så många dagar så har det varit otroligt intensivt och tröttsamt, så det känns som det är dax för tillfrisknande nu.
Med Vänliga hälsningar

Vad skönt att höra! Ta hand om dig nu :)