Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 8521 ggr
Schnigel
0

Kännsla av att inte kunna bli gravid?

Hej, har en fråga.. Har fått en jätte orolig kännsla på sistonde att jag inte ska kunna bli gravid när jag väl vill. (Jag och killen har ju ännu inte försökt även om vi gärna skulle vilja ha en nu, men vi känner att vi måste vänta tills vi får lägenhet och så..) Det är inte så att jag är övertygad om att det inte ska gå utan mer som det känns att jag är "ofruktsam" eller vad man kallar det och att det är en så stor grej så det skulle kunna vara omöjligt. Låter kanske lite flummig… Men har ni också kännt så?

JMax
0

Tror det är en känsla många har innan de väl är gravida.

Oroa dig inte i onödan och det är normalt att det tar ett tag innan man blir gravid inte alla som blir gravida direkt när de slutar med skydd.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Schnigel
0

Mjo vet .___. vet att det är så men det är väl mer att det är en så otrolig grej.. ^^

Trollhassel
0

Jag har varit väldigt sjuk i anorexia i flera år. Det var länge sedan nu, men jag var så nergången länge att jag var övertygad om att jag aldrig skulle kunna bli mamma. Det har varit en fruktansvärd känsla att leva med. Jag förstår till 100% hur du känner dig.

Jag plussade för ett par veckor sedan och blev både frvånad och lycklig. Jag tror du kommer att få uppleva den känslan du också tids nog. Det är ovanligt att i övrigt friska kvinnor inte kan få barn förutsattatt att man är i ålder för det.

…och så tror man ju inte att man ska vara förunnad att vara med om något så fantastskt….men det är en annan femma.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

IaMiaMaria
0

Dessa känslor är något som jag kämpar med hela tiden. jag är överviktig och har fått hört av en klantig barnmorska att jag nog inte behöver använda p-medel för jag är så tjock så jag kan nog inte bli gravid endå…

Men det tror jag vad jag vill om. Men jag förstår din oro.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

JMax
0

#4 Vilken sjuk bm!! Hur f-n kan man säga så!? Visst om du är överviktig men det finns finare sätt att säga det på…morr…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

jn84
0

Jag förstår dig!

När vi hade försökt i över ett halvår, med sex på exakt rätt dagar med ägglossningstest och hela faderullan så kändes det som att vi inte kunde få barn. Blev lagom förvånad sen när plusset dök upp utan att vi "planerat" sex :)

Schnigel
0

trollhass, Grattis så jätte mycket, va underbart!

Jo, jag är ju frisk och så har bara allergi och astma och har aldrig hört att det ska påverka.. så oroar mig nog i onödan men det är som du säger att man kan knappt tro att man jälv ska vara med om det.

Schnigel
0

Håller med johannaM, vilken sjuk BM hur kan man säga något sånt!? Hoppas du har bytt… Hade en fritttisledare som var rejält överviktig och hon har barn nu.

Schnigel
0

Haha oj Skrattande Va bra att det blev det ändå!

AutumnWicca
0

#4 Jag har samma rädsla som du, är också överviktig. Vilken otroligt dålig barnmorska du måste stött på! Ursh och fy…

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

nilami
0

har samma känsla, dock va vi unga och "dumma" förut, jag och min sambo, men lite tur e det väl ändå att inget hände då vi alltid hade oskyddat sex, men vi har inte orkat att ifxa något då båda har en stark önskan om barn, men det får komma när det kmr, men nu börjar det kännas som att jag inte kan bli gravid.. det va tre år sen vi började så, ingenting har hänt..

Trollhassel
0

Fortfarande efter 150 år är det lite kontroversiellt att jämföra människan med djur men jag tror att det är sådär. Eftersom honor av den männskliga arten har skyddad, dåld ägglossning för att hanen ska stanna kvar så är det meningen att man inte SKA känna sig fertil….eller vad man ska säga. Jag menar inte att det ska kännas som att man INTE är fertil men det känns inte att man är det. Andra djurarter lockar ju till sig hanar när de tex löper. Hormonerna hos dem är superstarka och tydliga. Så funkar inte kvinnor. Vi varken visar eller känner på samma sätt.

Jag tror att alla (med några undantag) friska kvinnor i rätt ålder är fertila utan att känna eller veta om det.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Schnigel
0

#11, Oj, men har ni gått och kollat eller så? Det brukar man väl få göra mycket billigare om det inte går?

Schnigel
0

Jo det är nog så som du säger, bara att man knappt kan vänta känns det som för att få veta och för att man så gärna vill ha en nu Tungan ute Det är lite som den där kännslan "Jag kan aldrig råka ut för.." fast tvärtom eller hur man ska säga Tungan ute

Fast känns lite lugnare nu  ^^

nilami
0

#13 nee, inte än, jag vågar inte rikigt ta tag i det. :/

men det kommer väl när det kommer, har ju många år på mig :D

men jobbigt me att ha en känsla av att inte "funka"..

Veronica
0

#4 + #10

Jag är överviktig (+30 kg) men har inte haft några problem att bli gravid. Tog på första gången när vi bestämt oss =) Nackdelen är att när jag använt de preventivmedel jag kan använda (har blodproppar i familjen) så har jag två ggr blivit gravid ändå eller mått skitdåligt av hormonerna….så jag antar att min kropp "vill" vara gravid …. Min karl ska dock sterilisera sig snart så då slipper jag oron varje månad…

Amor vincit omnia

Schnigel
0

aa, förstår att du inte vil kolla upp det än, men det behöver ju inte vara något.. ibland kanske man måste planera ^^ Och dte fins ju så bra tekniker nu för tiden så att man ändå kan få barn, så det är väl det man får lugna ner sig med ._.

Vaniljglass
0

#0 Jag förstår precis hur du känner. Jag kände så redan för ca 10 år sedan (när jag var 19 år) och jag känner så nu. Då ville jag inte ha barn men var ändå orolig för att inte kunna bli gravid. När jag var 22 år blev jag gravid av misstag och det slutade med en abort (som jag verkligen inte önskar någon). 

Nu har jag slutat med preventivmedel men det har fortfarande inte hänt något, vilket gör mig orolig igen och ger mig dåligt samvete för att jag gjorde abort. Men jag tror att det bästa är att bara koppla av och inte tänka på det, så händer det förr eller senare. Oroa dig inte i onödan! :)

elinskogsberg
0

Hejsan! jag hade den känslan innan jag blev gravid, men nu så är jag gravid och ska ha barn i September=)