Vändningsförsök i vecka 39
Hejsan!
Igår var jag hos läkaren och barnmorskan och skulle prata foglossning. Av en händelse ville hon känna på magen också och upptäckte att ungen fräckt hade lagt sig på tvären! Det blev lite jobbigt för dem tror jag. Så idag var jag på ultraljud för att se om de kände rätt och nja, faktum var att ungen vänt sig helt fel nu. Den 24 juni var vi på ultraljud och då låg den rätt… Är det någon annan som varit med om att barnet vänt sig så sent i graviditeten?
Nu imorgon ska vi göra ett vändningsförsök och går inte det blir det snitt i nästa vecka. Det är helt okej även om det blir så eftersom h*n vägde nästan 4 kilo redan (38+2). Men det är lite trist att det sker så sent. Känner inte riktigt att vi hinner förbereda oss mentalt liksom.
Är det någon som varit med om ett vändningsförsök så senn?
Tacksam för svar!

Har inte varit med om det men stort lycka till i morgon! Hoppas att det går bra.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Lycka till idag!
Amor vincit omnia
Min svägeska var med om att de kände på magen då hon kom in på förlossningen och barnet låg rätt med huvudet neråt, men inte så fixerat ännu. När förlossningen väl satt i gång och hon skulle krysta så kom benen och rumpan ut först, alla blev ganska paffa då. De han inte ens med ett vändningsförsök.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

När jag födde, för en månad sen, så kände dom att han inte va fixerad men med huvudet neråt. När sen krystvärkarna började så ville han inte riktigt ställa sej helt rätt, så då slet dom in en läkare & tog ett UL mitt i alltihop. För att se att huvudet verkligen var ner ^^
Ut kom han iaf med en väldig fart sen han väl hamnade rätt i kanalen.
Nej, men men mitt första barn föddes med fötterna före. Nuförtiden så görs alltid kejsarsnitt om de är felvända.
Lycka till!
Hej hopp!
Tack för alla svar!
Vändningsförsöket blev på torsdagmorgonen men när vi väl kom dit hade ungen vänt sig själv under natten. Detta är helmystiskt… Men det var skönt att slippa proceduren. Hoppas h*n bara stannar i det här läget nu…
Så igår fick vi reda på att det onda sambon har är ryggmärgsbrock. Ingen dag utan att något spännande händer… Ja ja. Då har vi lika ont ett tag framöver. Jobbigt att sköta huset bara när han inte orkar göra något alls…
Men ungen ligger i alla fall åt rätt håll. Det är skönt att veta. När värkarna sätter igång ringer jag nog förlossningen så vi kan åka dit och kontrollera hur ungen ligger. Då kan jag slappna av och ta hand om värkarna ordentligt hemma. Vi bor så nära så det är bara fem minuter till sjukhuset. Det är skönt.

Va skönt att det ordnade sig av sig självt! Lycka till nu o snart har du med en liten knodd hos dig!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!