Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 2086 ggr
jn84
0

Dåligt leverne i början av gravidititen? :S

Har skrivit samma inlägg på familjeliv, men gillar iFokus mycket bättre så vill höra era tankar :)

Gjorde ett gravtest i natt när jag kissade vid tre för att jag hade så konstigt ont i magen. Fick ett svagt streck så gjorde ett till nu när jag gick upp, och fick ett till svagt streck. Det är ett tydligt streck, även om det är svagt, så antar att jag är gravid.

Glad, givetvis, efter åtta månaders försök, men samtidigt jätteorolig!!!

Jag har inte ätit folsyra eller vitaminer, jag söp till ORDENTLIGT förra helgen och har varit sjuk så jag knappt åt eller drack något under fem dagar (gick ner över fem kg på tre dagar) samt tog många starka tabletter mot migrän.

Har stått ut med migrän vid varje anfall under de här åtta månaderna, i rädsla att eventuellt vara gravid. Men nu orkade jag inte och dessutom hade vi inte haft sex i samband med uträknad ägglossning.. Så trodde aldrig i mitt liv att jag kunde plussa då…

Har dessutom alltid tidigare planerat in fyllor så att jag kunnat göra ett grav-test innan för att vara på den säkra sidan innan jag dricker.. Men så klart inte den här ända gången då det lyckades.

Hur farlig tror ni det är för fostret att ha levt så dåligt? Jag mår verkligen piss just nu :S

Susanne
0

Oroa dig inte.
Jag har alltid lyckats pricka in mina värsta fyllor precis innan jag fått veta att jag är gravid.
Äter aldrig något tillskott och slarvar med maten i perioder även under graviditeten.
bara för att jag skrev det så går det väl åt pipan den här gången Obestämd

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

JMax
0

Kolla upp medicinen vad det är för biverkningar o vad det står om att ta tabletterna när man är gravid.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Linn
0

Har för mig att alkoholen inte påverkar fostret så tidigt i graviditeten. Skrev ett stort arbete om alkohol och graviditet på gymnasiet.

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Smex
0

har också hört att fostret lever på ägget sin första månad.

Så jag tycker du inte skall ha dålgit samvete. Annar så är det bara tt ringa till BM och kolla av med dom vad dom tycker och tänker. Annars så gör du bara ett fostervattenprov och då får man reda på om det är skadad på något vis.

jn84
0

Tack allihop, känner mig betydligt lugnare nu.

Gjorde dessutom ett nytt test nu (ett dyrare från apoteket) och nu pratar vi inte om något svagt streck längre… Skrattande

IaMiaMaria
0

Hej. hade just föreläsning om detta här i veckan och jag kan lugna dig med att det är ingen fara. Ägget är på så tidig cell nivå och lever inte på dig ännu. Om ett ägg blir skadat av något du gör så tidigt så bli det antigen en helt vanlig mens och du har aldrig vetat om att du varit gravid, men annars så reparerar den alltid sig själv.

Så det är lugnt eftersom du vet att du är gravid så har ägget inte tagit någon skada av ditt leverne.

Grattis till graviditeten.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

emsems
0

#1, 5, Grattis!!! Vad roligt att ni lyckas! Nu är det bara att börja kika efter fodervärd till pållan då? =) Grattis!

jn84
0

#6 Verkligen jätteskönt att veta. Känner mig inte särskilt orolig längre.

Tack Emma!

Har faktiskt börjar kolla läget lite smått när det gäller fodervärdar. Verkar inte särskilt svårt att få ut honom. Han är ju ett hoppämne gjord för tävlingar. :)

Och när det gäller sambon (med tanke på alla inlägg på relationer.ifokus) så kan jag meddela att han faktiskt verkar glad över det hela. Han var märklig i nån efter att jag upptäckte det och betedde sig som en skit. Men sen har det väl sjunkit in och nu verkar han rätt förväntansfull :)

emsems
0

#8, vad kul! Jag hörde faktiskt ett tips från en tävlingsmänniska till en annan i vårt stall där ena var gravid och den andra har två barn. Hon sa "se till att ge dig själv tid att vara mamma. Man kommer aldrig att få tillbaka tiden och hästen reder sig" Tycker det låter förnuftigt!