Kan alkoholen ha skadat?
Jag har precis fått veta att jag är gravid, är alltså max i v.4 nu.
För ca en vecka sedan, alltså innan jag visste att jag var gravid, var jag på fest och drack ganska mkt alkohol. Nu är jag jätteorolig över att detta kan ha skadat den lille cellklumpen. Hur farligt kan det vara?
om jag fattat det rätt så är det inte skadligt direkt så länge det är celldelning och inte har fäst eller vad man nu ska säga. så fram till v 4 är det mindre chans att vara skadligt iaf.
Min blogg: SweGizmo.se

Ok. Jag kollade i en graviditetskalender och enligt den skulle jag nu vara i v 5, och alltså v 4 då jag drack alkohol. Åh, vad jag har ångest!
tror inte du behöver oroa dej till döds. men drick inte mer nu iaf;) hehe.
Min blogg: SweGizmo.se

det är hur många som helst som har druckit innan de visste att de var gravida. Jag själv drack tre helger i rad innan jag plussade. Men än så länge så har det inte tagit någon skada. Så var inte orolig.
det är värre om du fortsätter och dricker nu under gradviteten.

Tack för era lugnande svar, nu känns det faktiskt lite bättre! Självklart ska jag inte dricka ngt mer!
Nej jag tror inte heller att barnet kan ha kunnat ha tagit skada. Allt kan man ju inte veta…..Jag drag en hell dell ochså innan jag visste att jag var gravid när jag väntade på mitt första barn, men inget skada här inte pga. det.
Bara man inte går runt och dricker sen när man väll vet att man är gravid så tror jag inte att det är någon fara.
De lever väl på sin lilla äggula flera veckor i början så de inte märker så mycket alls av vad mamma stoppar i sig. Och det är ju tur det! Själv luffade jag runt i Baltikum när jag var nygravid - utan att veta om det - så min son blev alldeles marinerad i litauiska likörer och spännande öl. Jag drack också en GT kvällen innan jag plussade - men sen var det tvärstopp förstås! Han kom till världen alldeles frisk och fin!
Oroa. Dig.Inte. Lilla räkan klarar sig! Njut och tänk goda tankar.