Hur känns foglossning?
Jag undrar hur foglossning känns? Sitter det i hela tiden eller kommer det till och från? Var sitter det?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

För mig är det mer ibland och inget alls ibland. Sitter i höfterna och svanskotan för mig.
Hur det känns??? Ja, det gör jätteont!
Kan inte gå som folk och kan absolut inte vara nere på golvnivå och leka tyvärr :(
Men det där är så olika från person till person. Känner du av något?
*** Kärleken övervinner allt ***

För mig sitter de i bäcken och bak i ryggen mäst… ibland känner man inget och ibland ligger man o grinar för man varit uppe och gått för mycket.. de är så fruktansvärt inviduellt just de med smärtan.. vissa får bara lite ont o vissa får väldigt ont..

Min foglossning började i svanskotan och fogarna ibak på rumpan/höfterna. men numer, sedan v 20 sitter det mest i framre fogen, dvs i blygdbensregionen. Tyvärr måste jag säga att denna fog är mycket värre än de andra att ha ont i, iaf för mig. Känns som om man ska spricka på mitten ibland. I övrigt kan jag knappt ta på mig strumpor/byxor/underkläder utan att det svartnar för ögonen av smärta och då sitter jag ändå ner när jag gör detta.

Då kommer några följdfrågor: Vilken vecka brukar foglossningarna börja? Har ni kunnat jobba eller blev ni sjukskrivna/fick havandeskapspenning när ni fick foglossning? Får alla foglossning eller bara en del? Varför händer det?
Mycket frågor så här i början av graviditeten..

Finns andra trådar här på forumet som svarar på många av dina frågor. jag har bla skrivit en del tips om saker som hjälpt mot min foglossning osv.
När det börjar är induviduellt, men oftast kanske runt v20. Vissa så tidigt som runt v10 kanske, men de flesta får kanske mindre känningar åtminstone så sent som v30 kanske…
Jag fick runt v 17 tror jag. Runt v 20 blev jag sjukskriven 50% DELVIS pga dessa problem, men även pga andra problem jag hade. Runt v 30 kunde jag knappt ta mig till/från jobbet och att gå på lunch var inte längre kul utan en plåga. Att bara gå till fikarummet på jobbet var inte ens kul längre utan ett nödvändigt ont.
Varför man får det? Fogarna i bäckenet luckras upp på ALLA gravida för att bäbisen ska få mer plats att tränga sig ut genom när den föds. Däremot får vissa mer uppluckring och därmed mer ont än andra. Gå in på www.growingpeople.se och www.minbebis.se är mitt förslag och läs mer om foglossning om du är intresserad! :-)