Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 2689 ggr
JMax
0

Plugga på distans?

Får man studiebidrag om man pluggar på distans samtidigt som man är föräldraledig? Stör det på nått sätt föräldrapenningen isf?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Telefonkontakt
0

Det undrar jag också..

Har en kompis som har en dotter på 6 månader som ska börja läsa 2 kurser men vara ledig annars, kan höra med henne om hon vet. Återkommer med vad hon vet :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

murderdolls
0

jag har hört att man kan få föräldrapengen minskad/indragen om man studerar och får bidrag. Men vet dock inte om det stämmer.

Telefonkontakt
0

Min vän kommer bara att pugga så lite så hon vet inte..

Men det bästa är nog att ringa försäkringskassan och fråga.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

IaMiaMaria
0

man får inte studie lån/bidrag samtidigt som föräldrapenning. man kan ju plugga 50% och vara föräldra ledig 50% då får man ju från båda 50%

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

JMax
0

Ok. Tack för svar. Får se hur jag gör då, jag kan ju stanna hemma längre om jag pluggar då iof för då utnyttjar jag ju inte lika mycket föräldradagar om jag fattat det rätt? Men samtidigt att plugga med två småttingar kanske inte är det enklaste…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Smex
0

Jag kommer studera distans sen i höst då jag råkade bli på tjocken under min utbildning.

men jag ringde och fick klar besked ifrån både csn och försäkringskassan att det var helt okej att studera och vara mamma ledig.

men då jag tycker om att spara på mina mammadagar så kommer jag väl studera rätt så mycket. Bättre att spara lite på dom till i framtiden.

Men så kan man också känna att man inte orkar med att plugga och bara vara hemma och få vara mamma…. =)