Gravid iFokus

Gravid

Etikett: förlossningen
Läst 8944 ggr
Miija
1

Vattenavgång i natt men inget händer...

01.45 i natt gick vattnet, men bara en endaste gång. Skrikandes

Har inte fått en enda värk eller fler läckage så nu väntar besök på förlossning kl.17.00. Vi fick/tog en sen tid så det har en chans att sätta igång under dagen.

Jag är lugn och känner inget tvång att åka till förlossningen men de vill undersöka en gång dagligen då vattnet börjat gå, för att ha koll på läget. Och visst är det skönt att de är noggranna.Glad

Bara jobbigt med den långa resan, 9 mil enkel resa, och jag som har svårt att åka bil.

Håller tummarna för att jag inte kommer hem igen i kväll utan att det blir bebis.Flört

Luckystar
0

Spännande :D

Lycka till!

murderdolls
1

men kan det inte ta upp till 2v efter att vattnet har gått tills dess att man skall föda? (allt vatten försvinner inte då alltså)

Miija
0

#1   Tack!

#2   De låter en gå upp till 3 dagar innan de gör något ( Kalmar ) men vill ha daglig kontroll på läget.

2 veckor tror jag inte någon får gå men slemproppen vet jag kan försvinna 1-10 dagar innan förlossning.

Vid 15.30 åker vi. Magen är jättelugn Obestämd, lugnare än normalt t.o.m. Kanske 6 sammandragningar sedan i natt.

Berättar mer när (om) jag kommer hem ikväll.

tezzie
0

Åhh så spännande :)

*** Kärleken övervinner allt ***

Miija
0

Då vart vi hemma igen.

Det blev fastställt att det var vattenavgång i alla fall så det är på G. Har tid i morgon kl.11.00 om inget hänt innan dess. 3:e dagen sätter de igång en om inget hänt.

Känns underligt…så jättelugnt. Inga direkta sammandragningar, en lugnare bebis och ändå ska det vara på G…Obestämd

Luckystar
0

Om vattnet gått och inget händer innan 3 dagar så sätter dom igång det pga infektionsrisk har jag hört. Men om de bara skulle komma jätte lite vatten vet jag inte hur det är..

Men med slemproppen kan det ta lång tid, min gick 3 v innan jag fick.

#5 Då har du snart bebis då iaf :D

Smex
0

Åh vad kul.
Kan förstå att det måste kännas konstigt att det inte händer något. men det är bättre att du är lugn än stressad.

Mammsie
0

Jag blev igångsdatt med våran dotter i v 42+3 (maximalt så länge man får gå här i Uppsala). Helt udda känsla att komma in på BB dagen jag skulle bli igångsatt. Kändes ju som vilken dag som helst. För mig hade ju inget startat alls, men kan tänka mig att det är ungeffär lika för dig. Skickar en massa lycka till, snart är din bebis här!

murderdolls
0

#3 när vattnet gick för en tjej som jag känner så ringde de till sjukhuset och då sa de att det kunde ta upp till 2v innan förlossningen skulle sätta igång och att hon skulle höra av sig när hon hade täta värkar istället.

AlbaStiffler
0

Å vad spännande, hoppas det kommit igång av sig självt, men oavsett antar jag att det satt igång nu.  Ja det måste sannerligen vara rätt underligt att bli igångsatt när man "mår normalt" och inte har några andra direkta förlossningstecken. Lycka till idag Miija! :-D

#9> Låter mycket tveksamt tycker jag med. Ev kanske du minns fel eller så kanske din kompis sagt fel angående slemproppen?! ev kan det ju varit så att hon hade ett litet litet hål på säcken så att det sipprade lite lite vatten, för då har jag för mig att man kan vänta lite längre om det inte verkar vara någon fara för bäbisen. Men kallar man det för vattenavgång då, även om det bara jättelångsamt sipprar lite, och då detta vatten fylls på? Hmmm… Oavsett antar jag att man har den gravida under daglig koll och inte bara "väntar" två veckor…

Miija
0

Hej på er. Nu är vi hemma igen, tillsammans med bebis. Kyss

Tack för era tankar. Återkommer med mer om händelseförkoppet…kan avslöja att det vart lite dramatiskt… Men, slutet gott!

http://www.ltkalmar.se/lttemplates/WebbisPage____11188.aspx

sandra1977
0

men ååååhhh vilken fin liten prins!!jättegrattis!!

tezzie
0

Gud så vackert!!

GRATTIS!!

*** Kärleken övervinner allt ***

AlbaStiffler
0

Graaaaaaaaaaaaaaaaattis! Vilken sötnos. Ser fram emot att höra din berättelse!

dumuzi
0

Stort grattis till sötisen! Jag längtar efter att min ska komma ut nu…

Miija
0

Tack för alla tankar. Glad

Lilleman är inte riktigt kurant trots allt. Han har för högt billirubin(?)värde och vi har varit på kontroll idag. Värdet ökat rejält men får sova hemma då han ätit bra och gått upp i vikt. Skulle ta med övernattningsväska i morgon då han kanske blir inlagd för behandling. Rynkar på näsan  Jag som trodde vi tagit oss förbi det vi skulle nu. De ska också ta CRP (infektionsprov) för att utesluta att infektion återkommit.

Orkar inte skriva förlossningsberättelsen nu men jag återkommer, jag lovar.

JMax
0

Grattis!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Luckystar
0

Grattis!! Skrattande

Vi fick också stanna för att han skulle sola, lite jobbigt när man vill vara hemma!

exitingsvillemo
0

#16 men Gulsot är ju inget farligt om dom får sola lite =) Alla mina har varit aldeles "solbrända" när dom kommit.

Det är ju ganska vanligt med lite gulsot på nyfödda, dock behöver ju inte alla sola.

Till den yngste fick vi låna hem ett litet solarium så vi kunde sola honom hemma.

Stort GRATTIS till en underbart söt kille =)

AlbaStiffler
0

Är högt billirubinvärde ett tecken på gulsot alltså? *behöver grundkurs i barnsjukdomar*

Luckystar
0

#20 Ja, har man över 250 får man sola, tror våran lille hade över 350.. Han solade en natt sen fick vi åka hem :D

Ceciliaolucifer
0

#10 Min kusin har 3 barn och vid dom två sista förlossningarna så gick vattnet 2 veckor innan bebisarna ville komma ut. Inte så ovanligt berättade dom då.

exitingsvillemo
0

#20 precis! Men kom ihåg att det är vanligt med mer eller mindre gulsot bland nyfödda, så det är inget du behöver Skrattandeoroa dig för.

Mina pojkar fick sola i drygt 1 vecka. Minns inte vad dom hade för värden dock, då mina förlossningar (snitt) varit koplicerade allihopa så den enda tanken som fanns var ett levande barn. Gulsot kändes inte ett dugg viktigt i sammanhangetGlad