Vem var med er på förlossningen?
Var det bara pappa (pojkvän) eller någon mer från familjen?
Tack
Ana

Jag hade bara med mig pappan, det gick utmärkt. Men han kanske hade velat ha med någon till som avlastning :)
*** Kärleken övervinner allt ***

Det var bara pappan som var med, precis som vi ville ha det =)

Pappan 1:a gången och pappan ska vara med denna gången, ingen annan.

jag har oxå bara haft pappan med båda ggr.

Jag kan bara hålla med alla ovanstående, pappan båda gångerna..
Ingen lust att ha hela släkten med när man ligger där helt blottad och skriker som en gris 
Bara pappan.. kan inte tänka mig någon annan heller
Bara maken och svärföräldrarna (ingen barnmorska vilket många utgår ifårn)

#7 Vad annorlunda… Vart föder man då? Knappast på ett BB
Sambon var med. Mamma skulle också vara med men allt gick så fort så hon missade allt, kom in genom dörren 2 minuter efter att Ronja hade kommit ut.

Är inte pappan med så skulle jag göra det själv. Ja barnmorska med då. Inga andra.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Pappan på första, min mamma på andra och sen nu tredje ska min syster och pappan vara med…
sambon/ pappan var med. Skulle jag någonsin föda barn igen och pappan skulle itne kunna vara med av någon anledning, hade jag velat ha med min pappa. Han har 5 barn så jag skulle känna mig trygg med honom. .

sambo/pappa och min mamma har jag tänkt mej… men vi ska se… snart :)
Jag hade min sambo och när det närmade sig och de skulle sätta epiduralen kom mammain hon är usk så jag vill ha någon som kan "sjukhusspråk", hon gick dock 3 sek efter att lillan kom ut då det var min och pappans stund!
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Pappan till barnet och min mamma var med under förlossningen.
När jag födde min äldsta var hennes pappa med och min mamma, och mellanbarnet var pappan med samt att han ska vara med nu med sista barnet också.

Endast pappan var med och detsamma kommer gälla för eventuella kommande födslar.

jag har en superrelation med min mamma,pratar i tele varje dag,pratar om precis allt,men jag skulle aldrig vilja ha med henne under mina förlossningar..

#18 Håller med :)

Min man och Emmas pappa var med utöver barnmorskor, undersköterskor, en barnmorskestudent som var toppen och en alldeles underbar läkare som hjälpte mig jättemycket de sista timmarna.

#21 Jag antar att din man och emmas pappa är samma person? ;)
Välkommen hit förresten!

första barnet var jag ensam.. med andra var pappan med och min bästa vännina.. denna kommer pappan vara med :D

Vid första fölossningen var pappan och min syster med, jag var med sen när hon fick barn några år senare. Vid dom andra förlossningarna vara bara pappan med :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
#22 Självklart! Fast det hade ju varit roligt annars om jag gått & blivit gravid med någon annan & sedan lyckats få båda att följa med…